WSJ:בלבול וטעות אפשרו פגיעת מל"ט איראני בכח אמריקאי והריגת 3 חיילים

דיווח שפרסם הוול סטריט ג'ורנל ביום שני חשף פרטים בנוגע לרגע מתקפת המל"ט הקטלנית, ביום ראשון, על בסיס צבאי בירדן סמוך לגבול עם עיראק, שהוביל למותם של שלושה חיילים אמריקאים ולפציעתם של עשרות אחרים. 

בדיווח נכתב כי מל"ט אמריקאי שחזר לבסיס במקביל להמצאות מל"ט עויין בקרבת המטרה, מה שהוביל לבלבול בשאלה האם הכטב"מ שנכנס הוא ידיד או אויב, על פי מה שדווח על ידי גורמים אמריקאים שהגיעו למסקנות הללו עד כרגע, כך לפי העיתון.

 

גורמים אמריקאים אמרו כי המל"ט העוין שוגר מעיראק על ידי מיליציה שנתמכת על ידי איראן וכוון ל"אלברג' (البرج) 22", אתר צבאי קטן בירדן, סמוך לגבול עם סוריה.

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

העיתון ציין כי באתר הצבאי הזה אין מערכת הגנה אווירית "פטריוט" האמריקאית. 

ביום ראשון התחייב ביידן להגיב למתקפה, בה האשים את הפלגים הנתמכים על ידי איראן, לאור ההתקפות המתגברות על הכוחות האמריקאים באזור.

תמונה

קרדיט: דובר הבית הלבן

 

גורם במשרד ההגנה האמריקאי אמר ביום שני כי ארה"ב טרם איתרה ראיות המצביעות על כך שאיראן הורתה על התקיפה.

מיליציית "ההתנגדות האסלאמית בעיראק", המורכבת מפלגים הנתמכים על ידי איראן, הודיעה כי היא מאחורי התקפות המל"טים עם עלות השחר של יום ראשון, שכוונו לשלושה בסיסים בשטח סוריה, כולל בסיסי אל-תנף ורוקבן, אשר קרובים לגבול עם ירדן.

כוחות אמריקאים וכוחות הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בסוריה ובעיראק היו יעד ליותר מ-150 תקיפות מאז אמצע אוקטובר, לפי הפנטגון, ובמקביל וושינגטון ביצעה מתקפות תגמול כנד מטרות בשתי המדינות.

הפיגוע האחרון מצביע על הסלמה בפעולות האיבה שהתגברו מאז התקפת חמאס על יישובים בישראל ב-7 באוקטובר והמלחמה שבאה על עזה בעקבותיה. 

העיתון ציין כי גורמים אמריקנים שוקלים לפתוח במתקפות נגד מיליציות בעיראק ובסוריה, כמו גם בתוך איראן. 

ההערכה היא כי ביצוע תקיפה בתוך איראן נראית כאופציה פחות סבירה, לפי גורמים רשמיים. 

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות