אופטימיות קלה במשא ומתן בכל חזיתות הלחימה

אופטימיות קלה במשא ומתן בין חיזבאללה(לבנון) לישראל .

ארה"ב וצרפת פועלות לכיוון הסכם כמו משנת 1996 בין לבנון, ישראל שהביא לסיום מלחמת ענבי זעם .

בפריז הציגו הצרפתים הצעה חדשה להוכשטיין הקוראת להקים ועדה בת ארבע מפלגות שתכלול את ארה"ב, צרפת, ישראל ולבנון, שתעסוק במשא ומתן שמטרתו לסיים את המחלוקות הנוכחיות בין ישראל ללבנון .

הצרפתים הגיעו לרעיון הזה מההבנה של אפריל 1996 שסיימה את מלחמת ענבי הזעם בין ישראל לחיזבאללה. הוועדה כללה אז את סוריה ואת ארבע המדינות הנ"ל, אך בהצעה החדשה תוחלף דמשק במדינה ערבית .

הוכשטיין מצדו ביקש מהצרפתים להכין תוכנית או מסמך כתוב המכיל את פרטי ההצעה כדי לדון בהם  ועל זה עובדים הצרפתים כעת .

אחד הרעיונות המוצעים הוא שהוועדה הבינלאומית תפתח משרד בדרום לבנון ואחד בנהריה  בישראל כדי לפקח על יישום כל הסכם הפסקת האש בין חיזבאללה לצבא הישראלי.

הוועדה תפקח גם על המשא ומתן בין לבנון וישראל על תיחום הגבול היבשתי .

במקביל חיזבאללה מזהיר את ישראל מהרחבת המלחמה.

"הרחבת המלחמה נגד לבנון לא תהיה פיקניק , היא תעמיד את האויב על סף תהום , הוא יודע מה מחכה לו , ההתנגדות הציגה מעט מהיכולות שברשותה , הנוסח ברור לא תיפסק האש עד אשר האויב יחדול מתקיפותיו בעזה , הם מבינים שכל השטח שלהם מכוסה בטילים מדויקים שיפגעו ביעדים קריטים עבורם . חיזבאללה קיבל על עצמו להפסיק את האש בעזה כל פיתרון אחר אינו יתקבל .האויב קרוב לטעות בחישוביו " – כך לפי בכיר מאוד בחיזבאללה..

השייח' דמוש סיכם באומרו: " על האויב להבין שהניסיונות להניע אותו מלתקוף אין להם מקום בקרב ההתנגדות , וכי החזית הדרומית תישאר פתוחה כל עוד עזה תישאר תחת אש התוקפנות . (קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב)

במקביל ישראל נערכת להחזרת המשלחות לקטר – שמאשרת: יש התקדמות בשיחות.

בישראל הסכימו בתמורה לכ-35 חטופים לשחרר מחבלים רבים, ונערכים להשבת המשלחות לקטר – בכפוף לתשובת חמאס. לשכת רה"מ: "הדיווחים כוללים תנאים שלא מקובלים עלינו". קבינט המלחמה יתכנס לדיון בנושא. ראש ממשלת קטר: "אנחנו במקום טוב יותר". (קרדיט מוריה אסרף וולברג)

קרדיט לתמונה: מתן רחמני – יצירת תמונות ב-AI