החות'ים בתימן ירו 3 טילים לעבר 2 ספינות מניפות דגל ארה"ב בים האדום

החות'ים בתימן שיגרו ביום רביעי טילים לעבר ספינות בים האדום, אך שניים מהטילים יורטו והשלישי החטיא, כך נמסר מהבית הלבן.

כוחות ארה"ב ובריטניה ביצעו שני סבבים של תקיפות משותפות שמטרתן להקטין את יכולתם של החות'ים לתקוף כלי שייט בים האדום.

וושינגטון פתחה גם בסדרה של התקפות אוויריות חד-צדדיות על טילים שהיו מוכנים לירי – אך החות'ים הנתמכים על ידי איראן נשבעו להמשיך בהתקפות שלהם

תמונה

"היו 3 טילים חות'יים ששוגרו לעבר שתי ספינות סוחר בדרום הים האדום, טיל אחד החטיא… והשניים האחרים הופלו על ידי משחתת של הצי האמריקני", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי.

"זה כמובן מדגיש שהחות'ים עדיין מתכוונים לבצע את ההתקפות האלה, מה שאומר שאנחנו עדיין נצטרך לעשות מה שאנחנו צריכים לעשות כדי להגן על המשלוח הזה" – הוסיף הדובר.

פיקוד מרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) אמר כי הטילים נורו "לכיוון ספינת המכולות שהניפה דגל ארה"ב, בבעלות ומופעלת ע"י חברת  M/V Maersk Detroit", אך לא הזכירו כלי שיט שני.

"לא דווח על פגיעה בצוות או נזק לספינה", אמר CENTCOM בהצהרה.

החות'ים החלו לפגוע בספינות  המשייטות בים סוף בנובמבר, ואמרו שהם פוגעים בכלי שיט הקשורים לישראל כתמיכה בפלסטינים בעזה, שנפגעו במלחמת ישראל-חמאס.

החמושים התימנים הכריזו מאז על אינטרסים של ארה"ב ובריטים כמטרות לגיטימיות גם כן.

דובר הפנטגון, מייג'ור גנרל פט ריידר, אמר, ביום שלישי, שעברו מספר ימים מאז ההתקפה האחרונה של החות'ים, אך ציין כי "הם אכן שומרים על יכולת מסוימת" וכי "לא מן הנמנע שייתכנו תקיפות נוספות".

בנוסף לפעולה הצבאית, וושינגטון מבקשת להפעיל לחץ דיפלומטי ופיננסי על החות'ים, והגדירה אותם מחדש כארגון טרור בשבוע שעבר, לאחר שבעבר ביטלה את התווית הזו זמן קצר לאחר כניסתו של הנשיא ג'ו ביידן לתפקיד.

תמונה

קרדיט: אלערביה    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות