הדחת מספר 3: שינויים עמוקים בצמרת המימסד הביטחוני הסורי

מקור ביטחוני סורי חשף כי נערכו שינויים רחבי היקף בארגוני שרותי הביטחון הסורים .

יש לציין כי לפני כמעט כשנה נעשתה ריאורגנזיציה בשרותי המודיעין הסורים , ושינוי נוסף בתוך זמן כה קצר מעיד על בעיה קשה בצמרת הביטחונית הסורית או לחילופין מאבק פנימי בין איראן לרוסיה בשליטה על ארגוני המודיעין הסורים.

 

השינויים כללו מינוי האלוף כפאח מלחם לראש שרות הבטחון הלאומי הסורי במקומו של האלוף עלי ממלוק , לאחר שהאחרון אושפז בבית חולים בגלל בעיה בריאותית רצינית.

המקור הביטחוני הסורי אמר לסוכנות הידיעות הרוסית “ספוטניק” כי ביום חמישי האחרון אושפז האלוף עלי ממלוכ , מספר 3 בהיררכיה הביטחונית הסורית , אחרי הנשיא אסד ואחיו האלוף מאהר אסד , עקב בעיה בריאותית רצינית שאילצה אותו להתאשפז.

המקור הוסיף כי האלוף מלחם יחליף את האלוף עלי ממלוכ בתפקידו , שמונה לתפקיד חדש – יועץ לנשיא אסד. 

את האלוף מלחם, שהיה ראש המודיעין הצבאי הסורי, החליף בתפקידו סגנו, האלוף כמאל חסן .

 

אמצעי תקשורת אחר בסוריה דיווח על הדחת הבכיר הסורי כדלהלן:

“”עלי ממלוק, מנהל הלשכה לביטחון לאומי של סוריה, אושפז בבית החולים בעקבות “מחלה” לאחר שעלו דיווחים לפיהם הוא הודח מתפקידו ומונה ליועץ לבשאר אל-אסד. במהלך היומיים האחרונים , דפים נאמנים למשטר הסורי הפיצו ידיעות על שינויים גדולים ברמת שירותי הביטחון וסניפי המודיעין, ללא הודעה רשמית מהתקשורת או הסוכנויות של המשטר”.

 

וזאת יש לדעת כי בסוריה, כיאה למדינה טוטליטרית , ישנם מספר רב של שרותי מודיעין , שלא רק עוקבים אחרי האזרח הקטן ומציקים לו בכל שלב מחייו , אלא הם גם עוקבים אחד אחרי השני , תוך תחרות עזה אחרי תשומת לבו של נשיא סוריה בשאר אסד.

כמו כן צרפת הוציאה, אך לאחרונה, צו מעצר בין לאומי נגד האלוף עלי ממלוכ באשמת ביצוע פשעים נגד האנושות.

Syrian Security Apparatus Undergo Several Amendments - Enab Baladi

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות