המנהיג הדרוזי בדרום סוריה הביע תמיכתו במתקפות הירדניות על מחוז מגוריו

מנהיג העדה הדרוזית בסוריה, שייח' חכמת אל-היג'רי, הודיע ​​על תמיכתו בתקיפות הירדניות נגד סוחרי סמים בסוריה, ואמר: "האויב שלנו והאויב של ירדן הם אחד".

זה קרה במהלך קבלת הפנים של שייח' היג'רי למשלחת מהערים והכפרים הדרומיים של נפת אס-סויידה, מתושבי אזורי הגבול עם ירדן.

על פי קטע וידאו שפרסמה רשת החדשות הסורית – "סויידה 24", אל-היג'רי אמר כי "האויב שלהם והאויב של ירדן משותף", והוסיף: "אנחנו עושים יד אחת להילחם בתופעת הסמים, ואנחנו תומכים בתקיפות הירדניות נגד סוחרי סמים בסוריה".

הוא קרא להגביל את תקיפותיה ואת הצורך להבטיח שלא ייפגעו אזרחים, והצביע על כך שהטיפול בהברחת סמים חייב להתבצע הרחק משטחים אזרחיים.

שייח' חכמת אל-היג'רי ציין כי המיליציות העדתיות החמושות בסוריה (הכוונה למיליציות האיראניות) הן "המגינות של הסחר בסמים".

ראוי לציין שבסוף השנה שעברה, 2023, בגבול סוריה-ירדן היו תקריות חסרות תקדים ולעימותים אלימים בין הצבא הירדני לרשתות המבוססות על הברחת סמים ונשק לירדן.

צבא ירדן הגביר את המערכה שלו נגד סוחרי סמים לאחר עימותים עם עשרות אנשים החשודים בקשרים לקבוצות חמושות הנאמנות לאיראן, שנשאו כמויות גדולות של נשק וחומרי נפץ אל מעבר לגבול עם סוריה.

ירדן ובעלות בריתה המערביות מפנים אצבע מאשימה כלפי המשטר הסורי, מיליציית חיזבאללה הלבנונית ופלגים חמושים נוספים הקשורים למיליציות איראניות, השולטות בחלק גדול מדרום סוריה, שהם עומדים מאחורי הגברת ההברחות.

ראוי לציין כי מזה יותר מ-5 חודשים, מחוז סוואיידה נמצא במצב של "התקוממות שלווה", בדרישה להפלת המשטר הסורי, ליציאת איראן מהמדינה ככובשת ויישום החלטת האו"ם 2254, המבטיחה בחירות דמוקרטיות בפיקוח האו"ם.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות