מתקפות טילים איראניים על עיראק וסוריה – פרטים

המתקפה האיראנית על עיראק – פרטים:

*- משמרות המהפכה האיראנים בהודעה חריגה: "תקפנו את מפקדת המוסד הישראלי בארביל באמצעות טילים בליסטים והבאנו להשמדתה".

תמונה

 

*- ע"פ הדיווחים היוצאים מאיראן, משמרות המהפכה שיגרו מספר טילים בליסטים מסוג "פתאח 110" ממחוז כרמאנשאה שבמערב המדינה, בתגובה ל"פשעים שבוצעו נגד עמם".

זה המקום להזכיר כי לפני למעלה משבוע הונף דגל אדום מעל מסגד ג'מכראן בעיר קום שבאיראן, המסמן את הנקמה הצפוייה. זאת ברקע הפיגוע במהלך טקס האזכרה לקאסם סולימאני, בו נהרגו 84 אזרחים, ולאחר מספר פעולות חיסול המיוחסות לישראל בסוריה.

ראוי לציין כי תקיפה נוספת עם סממנים דומים אירעה בחודש מרץ 2022. אז נטלו האיראנים אחריות על תקיפת מטה ריגול המשותף, ע"פ דיווחים זרים, למוסד הישראלי וה-CIA וממוקם סמוך למתחם השגרירות האמריקאית בעיראק. גם אז כמו היום, קדמו לתקיפה מספר פעולות התנקשות המיוחסות לישראל וארה"ב.

תמונה

 

*- משמרות המהפכה האיראנים בנטילת אחריות נוספת: "בתגובה לפיגועי הטרור שפגעו באזרחינו בכרמאן, תקפנו מבנים המשמשים את ארגוני הטרור על אדמת סוריה באמצעות מספר טילים בליסטים. פרטים נוספים יופצו בהמשך".

*- נטילת אחריות שלישית של האיראנים מהשעה האחרונה: "תקפנו את מטה המוסד הישראלי בעזרת טילים בליסטים"

משמרות המהפכה האיראנים הודיעו לפני זמן קצר כי תקפו את מטה המוסד הישראלי בכורדיסטאן העיראקית באמצעות טילים בליסטים, כתגובה על החיסולים הישראלים של בכיר כוח קודס, סייד רזא מוסאווי, בכיר ארגון חיזבאללה, וויסאם א-טוויל, ומספר 2 בחמאס, צאלח אלעארורי.

תמונה

 

*-לסיכום הלילה הדרמטי מצד האיראנים:

1. מתקפת טילים בליסטים על מתחם השגרירות האמריקאית בעיראק. הרוגים במקום. באיראן טוענים כי הושמד מטה משותף למוסד הישראלי ומקבילו האמריקאי ה-CIA.

2. מתקפת טילים בליסטים לעבר חדרי פיקוד ושליטה של "ארגוני טרור" בחלב שבסוריה, בתגובה לפיגועים שביצע דעא"ש בכרמאן ויוחסו לישראל.

3. מתקפת נוספת על מטה מוסד בעיראק, הפעם בחבל כורדיסטאן שבצפון המדינה, וזאת בתגובה לשורת חיסולים שיוחסו לישראל בציר ההתנגדות.

זה המקום לציין כי דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, אמר בנאומו אתמול לציון 100 ימים ללחימה, כי ציר ההתנגדות צפוי להרחיב את פעולותיו נגד ישראל בימים הקרובים.

***
ע"פ הדיווחים, ישנם מספר הרוגים ופצועים אמריקאים כתוצאה מהמתקפה האיראנית על אירביל שבעיראק. יהיה מעניין לראות כיצד הממשל האמריקאי בהובלת הנשיא ביידן יגיבו לתפנית החריגה, וכיצד זה ישפיע על ישראל בהמשך.

תמונה

קרדיט: ערוץ הטלגרם המוח'אבראת    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות