גם קטאר מפסיקה לשלוח מוצרי אנרגיה דרך ים סוף

סוכנות " בלומברג " האמריקאית דיווחה כי קטאר "עצרה זמנית"  הובלת גז טבעי נוזלי דרך מיצר באב אל-מנדב, על רקע הסלמה צבאית באזור הים האדום.

על פי נתוני מעקב הספינות שנאספו על ידי בלומברג, לפחות 5 מכליות גז נוזלי המופעלות על ידי קטאר עצרו בדרכן לנתיב המים החיוני בקצה הדרומי של הים האדום מאז יום שישי.

שלוש מכליות עצרו מול חופי עומאן, אחת עצרה בים סוף בדרכה למצרי באב אלמנדב, ומכלית נוספת עצרה בים התיכון ליד תעלת סואץ.

שלטונות קטאר לא מסרו כל הסבר לפעילותה הקשורה להובלת גז טבעי נוזלי ללקוחותיה.

קטאר – אחת היצואניות הגדולות בעולם של גז טבעי נוזלי – הייתה אחת מספקיות הגז הבודדות שהמשיכו להשתמש בים האדום ובתעלת סואץ כדי לשלוח דלק לאירופה.

أكبر 5 صفقات غاز مسال في نوفمبر.. صدارة جزائرية وعمانية - الطاقة

 

חוסר הרצון של קטאר לחצות את מיצר באב אל-מנדב מדגיש את העלייה המשמעותית בסיכונים לאחר ההתקפות ששיגרו המורדים החות'ים בתימן, הנאמנים לאיראן, על ספינות מסחריות, והתגובה האמריקאית-בריטית בתקיפות נגדיות על אתריהם.

ההתקפות החות'יות גרמו למדינות המערב, בראשות ארצות הברית ובריטניה, לפרוס ספינות קרב בים האדום.

וושינגטון הקימה קואליציה ימית בינלאומית כדי להגן על השייט באזור האסטרטגי שדרכו עוברים 12% מהסחר העולמי.

עם שחר של יום שני הודיע ​​הפיקוד הצבאי האמריקני במזרח התיכון (סנטקום) כי ביום ראשון אחר הצהריים הם יירטו טיל שיוט ששוגר מאזור שבשליטת החות'ים בתימן, לעבר משחתת אמריקאית בדרום הים מבלי שנגרם נזק או פגיעות בנפש. 

הכוחות הצבאיים המשותפים – הכוללים את הצי האמריקני והאנגלי – המליצו לספינות מסחריות להתרחק מאזור הסכנה בדרום הים האדום, לאחר תקיפות אוויריות על המיליציה החמושה התימנית הנתמכת על ידי איראן.

أنيس منصور on X: "بلومبيرغ: قطر تتوقف مؤقتًا عن إرسال ناقلات الغاز الطبيعي  المسال عبر مضيق باب المندب بسبب المخاطر في الممر المائي  https://t.co/msBty1oqrS" / X

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות – אלג'זירה