NYT: ה-CIA הקים כוח משימה מיוחד לאיסוף מידע על מנהיגי חמאס

ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי סוכנות הביון המרכזית של אמריקה, CIA, הקימה כוח משימה חדש לאיסוף מידע על המנהיגים הבכירים של הארגון הקיצוני חמאס, שינסה ליירט תקשורות בין מנהיגי חמאס והכרת המצב וגורלם של ישראלים שנחטפו בעזה.

דיווח זה, שעלה ביום שישי, 12 בינואר, מצביע על כך שכוח משימה זה הוקם בפקודתו של ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, שביקש מסוכנויות המודיעין והפנטגון, משרד ההגנה, לאסוף מידע על החמאס שתקפו את ישראל ב-7 באוקטובר. 

חמאס הוכרז כארגון טרור על ידי ארה"ב והאיחוד האירופי, אך עד למתקפה על ישראל, במשימתן של סוכנויות הביון האמריקאיות לאסוף מידע על מנהיגיה ופעולותיה, הארגון נחשב לדרגה ארבע בדירוג איומי הביטחון הלאומי על ארצות הברית.

 

ברמת איסוף המודיעין על ידי ה-CIA, ישנם אויבים בינלאומיים של ארצות הברית שיכולים להוות איום ישיר יותר על המדינה הזו, כמו סין, רוסיה, צפון קוריאה ואיראן.

לפי ה"ניו יורק טיימס", בעבר, ה-CIA הסתמך על המידע שחלקה ישראל עם בעלות בריתה בנוגע להנהגת חמאס, אך התקפת הפתע הראתה שלמודיעין של ישראל על חמאס יש חולשות "מהותיות".

מבחינת ישראל, חיסול ההנהגה האסטרטגית והצבאית של חמאס, כמו יחיא סנוואר או מוחמד דיף, תיחשב ל"ניצחון גדול" במלחמה המתמשכת של המדינה בעזה. סנוואר, המנהיג הפנימי של חמאס, הוא "המוח" של מתקפה הפתע על ישראל ביחד עם מוחמד זייף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס.

 

לפי ה"ניו יורק טיימס", מציאת וחיסול בכירי חמאס יעניקו לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו חופש פעולה נוסף להשלים עם סיום המערכה הצבאית בעזה מול העם הישראלי.

גורמים אמריקנים אמרו לעיתון כי יחיא סינוואר מסתתר ב"חלק העמוק ביותר של רשת המנהרות התת-קרקעית" באזור חאן יונס בדרום עזה, אך על פי ההערכות הוא מוקף בבני ערובה ישראלים כמגנים אנושיים, ובפעולה צבאית זה יהיה מאוד מסובך ללכוד או להרוג אותו.

136 אזרחים ישראלים עדיין בני ערובה מבין יותר מ-240 ישראלים שנחטפו על ידי חמאס . לפי ה"ניו יורק טיימס", מעקב אחר מקומות המסתור ומעמדם של החטופים הוא גם חלק ממטרותיו של כוח המשימה החדש שהוקם בסוכנויות הביון האמריקאיות.

 

ארה"ב לחצה לאחרונה על ישראל למקד את פעולות המלחמה שלה בעזה בהרג או לכידת בכירי חמאס במקום התקפות נרחבות שהביאו לאבדות כבדות בקרב אזרחים.

צה"ל אישר כי הפעולות הצבאיות שלו במלחמה בעזה נכנסו לשלב חדש בימים האחרונים.

ה"ניו יורק טיימס" כתב כי הערך האמיתי של כוח המשימה החדש של המודיעין האמריקני לישראל אינו ידוע עדיין, אך ארה"ב לא סיפקה מידע לישראל על התקיפה שיוחסה לישראל ב-4 בינואר בביירות שבה חוסל סאלח אל-ערורי. סגן מנהיג חמאס, ושהתבסס על מידע שישראל השיגה בעצמה.

דובר סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב סירב להגיב רשמית לדיווח של הניו יורק טיימס.

برجسته‌ترین رهبران گروه حماس چه کسانی هستند؟ | ایران اینترنشنال

קרדיט: רדיו פרדה     קרדיט לתמונה: איראן אינטרנשיונל