ארה”ב ובעלות בריתה פתחו בתקיפות אוויריות נגד החות’ים בתימן

ממשל ביידן נתון בלחץ עז להגיב להתקפות חוזרות ונשנות על ספינות מלחמה אמריקאיות.

 

ארצות הברית פתחה ביום חמישי בלילה במתקפות אוויריות וטילים על מטרות של המורדים החות’ים בתימן, לאחר שהמיליציה הנתמכת על ידי איראן תקפה מספר פעמים במל”טים וטילים  ספינות שחצו את הים האדום, כך לפי גורם במשרד ההגנה.

התקיפות הגיעו לאחר שהחות’ים התעלמו משבועות של אזהרות מצד ארצות הברית ובעלות בריתה להפסיק את התקפותיהם על ספינות בנתיב המים החשוב מבחינה מסחרית. משחתות אמריקאיות הפילו עשרות מל”טים וטילים שהיוו איום על מלחים שלהם מאז נובמבר.

צילומי וידאו הראו תקיפות אוויריות של ארה”ב ובריטניה נגד מטרות חות’יות בתוך נמל התעופה הבינלאומי בצנעא בבירת תימן.

 

משרד ההגנה האמריקני הודיע ​​כי ארה”ב ובריטניה, בתמיכת אוסטרליה, בחריין, קנדה והולנד, ביצעו אמש תקיפות טילים ואוויר משותפות נגד המיליצייה החות’ית במערב תימן, במטרה למנוע את המשך התקיפות שלה ספינות מסחריות בים האדום.

המתקפה המשותפת, שכללה כלי טיס, ספינות וצוללות אמריקאיות, באה לאחר שהחות’ים התעלמו משבועות של אזהרות של וושינגטון ובעלות בריתה להפסיק את התקפותיהם על ספינות בנתיב המים החשוב מבחינה מסחרית. ארצות הברית ובריטניה, עם תמיכה מאוסטרליה, קנדה, הולנד ובחריין, ביצעו את התקיפות, אמר בכיר במשרד ההגנה, שנותר בעילום שם.

ממשל ביידן נתון בלחץ חזק להגיב להתקפות חוזרות ונשנות על ספינות מלחמה אמריקאיות. משחתות אמריקאיות הפילו עשרות מל”טים וטילים שהיוו איום על מלחים שלהם מאז נובמבר.

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

ביום רביעי, דובר המועצה לביטחון לאומי, ג’ון קירבי, קרא לחות’ים להפסיק את ההתקפות, והזהיר כי אם ימשיכו, הם “יסבלו מההשלכות”.

עם זאת, התקיפות הרב-לאומיות מאיימות להסלים את הסכסוך שמתחולל במזרח התיכון מאז התקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר. צוות הביטחון הלאומי של הנשיא ג’ו ביידן שקל בשבועות האחרונים אפשרויות להגיב לחות’ים, אך החליט בשלב זה לדחות כל תגובה, עד אמש.

המתקפה האחרונה של החות’ים התרחשה ביום חמישי בבוקר, כאשר המיליצייה הנתמכת על ידי איראן שגרה טיל בליסטי נגד ספינות לעבר נתיבי שיט בינלאומיים במפרץ עדן. הפנטגון אמר שזו המתקפה העשרים ושבעה מאז 19 בנובמבר.

המטרה העיקרית של ממשל ביידן מאז ה-7 באוקטובר הייתה לשמור על הלחימה בין ישראל לחמאס בשליטה, ולמנוע מלחמה אזורית רחבה יותר. אבל ביידן נמצא תחת לחץ פוליטי הולך וגובר להגיב להתקפות החות’ים.

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

איראן עצמה אותתה שהיא עשויה להיות מעורבת יותר בסכסוך בים ביום חמישי, כאשר ספינת חיל הים האיראני תפסה מכלית נפט עם דגל איי מרשל בזמן שחצתה את מפרץ עומאן. מהפנטגון נמסר כי הצוות האיראני עלה על הספינה, השתלט עליה ואילץ אותה לשנות את מסלולה לעבר השטח האיראני. מצבה אינו ידוע כעת.

התקיפה ביום חמישי בלילה מסמנת מתקפה נוספת של ארה”ב על שלוחות איראן מאז פרוץ המלחמה בעזה, ומעוררת שאלות לגבי כמה רחוק מוכן הממשל ללכת כדי להרתיע את התקפות עתידיות על כוחות אמריקאים ותנועות שילוח מסחרי בינלאומי.

בשבועות האחרונים, ארצות הברית הקימה קואליציה של מדינות כדי לעזור לנטר את דרכי המים הנותנים לאיומים ולהרתיע את החות’ים במסגרת מבצע Prosperity Guardian.

ארה”ב ושותפותיה הפילו יותר מ-80 מל”טים וטילים בליסטיים וטילים נגד ספינות חות’יים רבים, שמטרתם בעיקר הספנות המסחרית.

הצי האמריקאי עורך ניסוי "הלם מלא" על נושאת המטוסים ג'רלד פורד

קרדיט: דפנס ערביכ