אלפים נדבקו בנגיף דמוי קורונה חדש המתפשט במהירות במזרח סוריה

בתי החולים בעיר א-רקה שבמזרח סוריה, בקרבת הגבול עם עיראק ,  מקבלים מספר גדל והולך של אנשים הסובלים ממחלות בדרכי הנשימה, הגורמות לתסמינים דומים לאלו של נגיף הקורונה, אך הם חמורים יותר אצל רוב האנשים.

רשת החדשות הסורית "נהר מדיה" המקומית ציטטה מקור ב"בית החולים הלאומי א-רקה" שאמר כי מאות מקרים מגיעים לבית החולים על בסיס יומי, וההערכה היא כי הם נגועים בנגיף הצטננות, אך הסימפטומים שלהם קשים מאוד, חסרי תקדים, והם הדבר הקרוב ביותר למגיפה כתוצאה מההתפשטות הגדולה, במיוחד אצל ילדים.

המקור הוסיף כי המצב הרפואי ברוב המרכזים הרפואיים שהם אינם מספקים מרשמים חינם לתרופות, אלא העלות נופלת על המטופל, מה שגורם לחוסר יכולתם של רוב החולים משכבות עניות להשיג תרופה, ובכך לאי-החלמה מהמחלה, ובכך מגבירה את התפשטות מחלות אלו, במיוחד במחנות הפליטים באזור.

 

שלשום, יום רביעי, הודיע ​​ארגון הבריאות העולמי כי כ-10,000 מקרי מוות מ"קוביד-19" נרשמו בדצמבר האחרון, והזהיר כי הנגיף עדיין מהווה איום גדול.

הארגון הסביר כי נתונים שהתקבלו ממקורות שונים הראו שהדבקה מהנגיף גדלה במהלך החודש האחרון, התפתחות שהתגברה בעקבות  התכנסויות בתקופת החגים. נגיף הקורונה במוטציית "JN1" הפכה כעת לנפוצה ביותר באזורים שונים בעולם.

המנכ"ל של ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום ג'ברייסוס, אמר: "למרות שקוביד-19 אינו מהווה עוד מצב חירום בריאותי עולמי, הנגיף עדיין מתפשט ועובר מוטציות, והורג אנשים רבים".

בנוסף ל-10,000 מקרי המוות שנרשמו על ידי ארגון הבריאות העולמי בחודש שעבר, האשפוזים בבתי החולים גדלו ב- 42%, בעוד המקרים הדורשים אשפוז ביחידות לטיפול נמרץ גדלו ב-62% בהשוואה למספרים בנובמבר.

קרדיט לתמונה: אלג'זירה