"אנומליה" בחללית להובלת מטענים מסחריים לחלל

חברת אסטרובוטיק הודיעה כי התרחשה "אנומליה" שמונעת מהנחתת פרגרין להפנות את הלוחות הסולאריים שלה לכיוון השמש, שעות אחדות אחרי ששוגרה בדרכה לירח על גבי רקטת וולקאן קנטאור של חברת ULA. לפי אסטרובוטיק, כל מערכות ההנעה פעלו כסדרם לאחר ההתנתקות מהרקטה וכי כעת הצוותים מטפלים בבעיה בזמן אמת.

הבוקר בוצע בהצלחה השיגור הראשון של הוולקאן קנטאור של ULA, שנמצאת בבעלות של בואינג ולוקהיד מרטין, וזאת במסגרת יוזמת שירותי המטען המסחריים של נאס"א שמאפשרת לסוכנות החלל להשתמש בשירותים של חברת פרטיות להעברת מטענים לירח.

 

הרקטה נשאה את משימת פרגרין עם נחתת שאמורה לבצע ניסיון נחיתה על הירח ב-23 בפברואר, החללית האמריקאית הראשונה שתנסה להגיע לקרקע הירח מאז אפולו 17 לפני יותר מחמישים שנה.

כמו כן, המשימה נושאת מטען מגוון נוסף, כולל מכשירים מדעיים קטנים של נאס"א, ציוד מדעי של סוכנות החלל של מקסיקו וסוכנות החלל האירופית, קפסולה עם מסרים מילדים ושרידים אנושיים ובהם הדנ"א של הנשיאים וושינגטון, קנדי, אייזנהאואר והאפר של יוצר "מסע בין כוכבים" ג'ין רודנברי ושל כוכבי הסדרה, ג'יימס דוהאן (סקוטי), נישל ניקולס (אוהורה) ודפורסט קלי (ד"ר מקוי).

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי    קרדיט לתמונות: אסטרובוטיק