מפקד צבאי בכיר מכוח העילית של חיזבאללה חוסל

מפקד צבאי בכיר של חיזבאללה נהרג ביום שני בפעולת חיסול ממוקד ישראלית על מכוניתו בדרום לבנון, כך לפי מה שמסר מקור ביטחוני לסוכנות הידיעות הצרפתית, בזמן שההסלמה בגבול מעוררת חשש להרחבת היקף המלחמה בעזה.

המקור, שסירב לחשוף את זהותו, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הבכיר “נהרג בחיסול ממוקד ישראלי על  מכוניתו בעיירה חירבת סלם” בדרום לבנון.

לדברי המקור, האיש שחוסל  “פיקד על פעולות חיזבאללה בדרום לבנון”.

רויטרס מצדה דיווחה כי שלושה מקורות ביטחוניים אמרו לרויטרס כי תקיפה ישראלית בדרום לבנון ביום שני הביאה להריגת מפקד בכיר בכוח רדואן של חיזבאללה.

גורם ביטחוני אחד אמר: “זו היתה מכה כואבת מאוד”.

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

גם צה”ל וגם חיזבאללה לא אישרו את הידיעה הזאת.

מוקדם יותר, ביום שני, הודיע ​​דובר צה”ל אביחי אדרעי כי “מטוסי קרב של צה”ל תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה בתוך לבנון, לצד אתרים צבאיים מהם פעלו מחבלי ארגון הטרור,.

אדרעי אמר בפוסט בערוץ  “X”, לפני שעה קלה, כי נורה טיל נ”ט לעבר העיר קריית שמונה, והכוחות מיד הגיבו בירי לעבר אזורים בדרום לבנון.

 

מאז פרוץ המלחמה ברצועת עזה, גבול לבנון-ישראל היה עד לחילופי הפצצות יומיומיים בין הצבא הישראלי לחיזבאללה,  הנתמך  על ידי איראן ובעל ברית לחמאס.

חיזבאללה מכריז על תקיפת אתרים ובסיסים צבאיים ישראלים, בעוד צה”ל מגיב בהפצצות מהאוויר ובאמצעות סוללות ארטילריה, שלדבריו מכוונות ל”תשתיות” ולתנועות עויינות.

החשש מהרחבת היקף המלחמה גבר לאחר חיסולו של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-ערורי, ביום שלישי, בתקיפה אווירית ישראלית בפרבר הדרומי של ביירות, מעוז חיזבאללה. 

ביום שני הפציץ צה”ל שוב את דרום לבנון, כפי שהראו צילומי וידאו מסוכנות הידיעות הצרפתית. בלילה הוא אישר כי תקף  שני  אתרי חיזבאללה .

ביום שבת הודיע ​​חיזבאללה על שיגור של יותר מ-60 טילים לעבר בסיס אווירי צבאי בצפון ישראל, והדגיש כי הפצצה זו באה במסגרת “התגובה הראשונית” להרג אל-ערורי.

מאז 8 באוקטובר, חילופי אש בין חיזבאללה לכוחות ישראליים הובילו למותם של 181 בני אדם בלבנון, בהם 135 לוחמי חיזבאללה, לפי ספירה של סוכנות הידיעות הצרפתית.

בצפון ישראל נהרגו תשעה חיילים ולפחות ארבעה אזרחים, לפי הרשויות הישראליות.