נתניהו ביקש מהאמירויות לשלם דמי אבטלה לפלסטינים מאיו"ש אך סורב בגסות

מקורות אמרו לאתר האמריקני Axios כי נשיא איחוד האמירויות, השייח' מוחמד בן זאיד, דחה את בקשת ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, לשלם את שכרם של עובדים פלסטינים באזור יהודה ושומרון שנמנעה כניסתם לישראל לאחר מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר.

המקורות דיווחו כי נשיא איחוד האמירויות אמר בסרקזם לנתניהו: "בקש מזלנסקי כסף", בהתייחסו לנשיא אוקראינה.

באתר נמסר כי עמדה זו מבליטה את עמדתן של מדינות ערביות רבות שאמרו כי לא ישלמו את החשבון של שמירת הסטטוס קוו בגדה המערבית וברצועת עזה לאחר המלחמה.

גורם רשמי באמירויות אמר לאקסיוס: "הרעיון שמדינות ערב יבואו לבנות מחדש ולשלם את החשבון על מה שקורה כרגע הוא רק משאלת לב".

ישראל הטילה הגבלות מחמירות על כניסת פלסטינים לאחר התקפות חמאס, ואלפי עובדים זרים עזבו את דרום ישראל.

עיתונים ישראלים מסרו כי בכוונת הממשלה לפטר אלפי עובדים פלסטינים שכניסתם לישראל הוגבלה ולהעסיק כ-80,000 עובדים זרים, מה שהעלה חששות לגבי זכויות העובדים הפלסטינים והסיכונים הביטחוניים והכלכליים שכרוך בצעד זה.

 

שרים ישראלים, בראשות שר האוצר הימני בצלאל סמוטריץ', דחו את הצעת משרד הביטחון הישראלי לאפשר לחלק מהעובדים הפלסטינים להיכנס לישראל.

למרות לחצים שהפעילו משרד הביטחון והשב"כ, נתניהו בחר שלא להעלות את הנושא להצבעה בקבינט הביטחוני לאחר שסמוטריץ' ושרי ימין נוספים איימו להתפטר.

באתר האמריקני נכתב כי בניסיון למצוא פתרון לסוגיה מבלי להתעמת עם חברי הקואליציה שלו, נתניהו ניסה לשכנע מדינות אחרות לשלם את שכרם של העובדים הפלסטינים.

גורם ישראלי ומקור בקיא בנושא אמרו כי נתניהו פנה לפני מספר שבועות למוחמד בן זאיד וביקש עזרה, והאחרון הביע את נכונותו להגיש סיוע, אך כאשר נתניהו שאל במפורש האם איחוד האמירויות מוכנה לשלם את שכר העובדים הפלסטינים, "נשיא האמירויות נדהם", לפי המקור. 

 

לדברי המקור, מוחמד בן זאיד לא האמין שנתניהו מאמין שהוא יהיה מוכן לשלם את המחיר על בעיה שהתרחשה עקב החלטת ישראל למנוע את כניסתם של עובדים אלו.

הבכיר הישראלי והמקור היודע דבר אמרו כי מוחמד בן זאיד אמר לנתניהו שהוא לא יכול לעשות זאת, ואז הוא הציע לנתניהו בציניות לפנות לנשיא אוקראינה ואמר לו שזלנסקי "מקבל הרבה כסף ממדינות רבות אז אולי הוא יכול לעזור לו", על פי המקורות. 

לשכת ראש ממשלת ישראל ושגרירות האמירויות בוושינגטון סירבו להגיב לאתר האמריקני.

🎗️🇷🇺Incognito🇺🇦🎗️⚫ on X: "الصحافي الإسرائيلي براك راڤيد: رئيس الوزراء  الإسرائيلي بنيامين نتنياهو طلب من رئيس دولة الإمارات دفع "إعانات البطالة"  للعمال الفلسطينيين في الضفة الغربية. الشيخ محمد بن زايد استغرب الطلب، ورفض

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות – ערוץ הטלגרם ברק רביד