מפקדת המיליציות השיעיות העיראקיות הנאמנות לאיראן הותקפה ע"י כטב"מים

שני מפקדים במיליצית "הגיוס העממי" (אלחשד אלשעבי) העיראקי נהרגו היום, יום חמישי, כתוצאה מתקיפה אווירית שביצע מל"ט על מפקדת המיליציה מזרחית לבגדד.

מקורות עיראקים דיווחו כי הפצצה כוונה לבניין התמיכה הלוגיסטית של כוחות הגיוס העממי, הממוקם בתוך מתחם הבניינים של משרד הפנים, והסבירו כי המספר הראשוני הצביע על הרג שני מפקדים במיליציה.

ההפצצה כוונה לחטיבה 12 של "מיליצית אל-נוג'בה", המנהלת את פיקוד המבצעים הלוגיסטיים בכוחות הגיוס העממי.

לפי המקורות, שני ההרוגים היו המפקד הצבאי של התנועה הקשורה לאיראן, שכונה "אבו תקווה", ועוזר מפקד מבצעי "חגורת בגדאד" בכוחות הגיוס העממי, מושטק טאליב אל-סעידי.

עוד עולה כי התקיפה בוצעה באמצעות 4 טילים; 3 מהם נורו בבת אחת לעבר המפקדה, והרביעי פגע במכונית של אל-סעידי .

רויטרס דיווח כי המתקפה הובילה גם לפציעת שבעה לוחמים, והיא גם ציטטה גורם אמריקאי שאמר: "ביצענו תקיפה בבגדד נגד מפקד תנועת אל-נוג'בה העיראקית, שלפי החשד אחראי על התקפות על כוחות אמריקאים".

ממשלת עיראק גינתה את המתקפה הזו, כפי שאמר דובר ראש ממשלת עיראק, יחיא ראסול, בהצהרה: "אנו דוחים את התקרית לחלוטין".

רסול גם הטיל על כוחות הקואליציה הבינלאומית "את האחריות למתקפה על גוף ביטחוני עיראקי הפועל בהתאם לסמכויות שהעניק לו המפקד העליון של הכוחות המזוינים".

הדובר סבור כי המתקפה "מערערת את כל ההבנות בין הכוחות המזוינים העיראקים לכוחות הקואליציה הבינלאומית".

ראוי לציין שמי שמכונה "ההתנגדות האסלאמית בעיראק", הכולל מיליציות הקשורות לאיראן, כולל כוחות הגיוס העממיים, ביצע יותר מ-100 תקיפות על בסיסים אמריקאים בסוריה ובעיראק מאז ה-17 באוקטובר האחרון.

שני מנהיגים בכוחות הגיוס העממי נהרגו בהתקפה אווירית מזרחית לבגדד

קרדיט: נדאא פוסט   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות