מדינות נאט"ו יצטיידו בכ-1000 טילי פטריוט נוספים במהלך לחיזוק מערכות ההגנ"א

נאט"ו הודיעה ביום רביעי כי תתמוך ברכישת של כ- 1,000 טילי פטריוט עבור מספר מדינות חברות, במטרה לשפר את יכולות ההגנה האווירית שלהן לאור ההסלמה של המתקפה הרוסית על אוקראינה.

סוכנות הרכש והתמיכה של נאט"ו אמרה כי היא תסייע ברכישת טילי פטריוט, שיכולים להילחם בטילים מונחים ובליסטיים וכלי טיס עוינים, עבור קבוצת מדינות, כולל גרמניה, הולנד, רומניה וספרד.

הסוכנות ציינה כי שווי החוזה עשוי להגיע ל-5.5 מיליארד דולר, וכי "מדינות אחרות צפויות ליהנות מתנאי החוזה". הסוכנות לא מסרה פרטים על מועד המסירה או מספר הטילים שתרכוש כל מדינה.

מצד שני, מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, הדגיש  כי "התקפות טילים ומל"טים רוסיים על תושבים, ערים ועיירות אוקראיניות מדגישות את החשיבות של הגנה אווירית מודרנית". הוא הוסיף: "הגברת ייצור התחמושת חיונית לביטחון אוקראינה ולביטחון שלנו".

נאט"ו מספקת תמיכה "לא קטלנית" לאוקראינה, כארגון, בעוד שחלק מהחברים שולחים נשק ותחמושת בנפרד או ביחד.

אוקראינה עמדה בפני התקפה רוסית הולכת ומתעצמת מאז יום שישי, אז פתחה רוסיה במתקפה הגדולה ביותר שלה על אוקראינה במהלך הסכסוך, שפרץ לפני שנתיים. התקיפה הביאה למותם של יותר מ-40 אזרחים באוקראינה מאז סוף השבוע.

הסכסוך הפך למלחמת התשה חורפית אכזרית לאורך קו החזית, המשתרע על פני אלף קילומטרים. שתי הערים הגדולות באוקראינה הותקפו על ידי טילים רוסיים ביום שלישי בבוקר, אז נהרגו חמישה בני אדם ונפצעו כ- 130 אחרים, לפי גורמים רשמיים.

إم آي إم-104 باتريوت - ويكيبيديا

קרדיט: לבנט-סוכנויות     קרדיט לתמונה: ויקיפדיה