ישראל מפציצה מטרות סוריות ולבנוניות בתגובה לשיגור רקטות

צה”ל אישר כי פתח במהלך הלילה במתקפה על מטרות צבאיות סוריות, בתגובה לשיגור טילים משטח סוריה מוקדם יותר. הצבא הצהיר כי הרס את “אתר של הצבא הסורי”, כולל אתרי ארטילריה, טילים ומכ”ם.

הצבא הוסיף כי הוא תקף גם מטרות השייכות לחיזבאללה הלבנוני, התומך במשטר הסורי ורואה בישראל אויב. בצבא הסבירו כי התקיפה באה בתגובה לשיגור חמש רקטות מסוריה לעבר ישראל, ביום שני בשעות הערב המאוחרות. מבלי לגרום נזק או פציעות.

המשטר הסורי הודיע כי מערכת ההגנה האווירית הגיבה לתקיפה אווירית ישראלית מכיוון רמת הגולן, שתקפה מספר עמדות באזורים הכפריים של דמשק. סוכנות הידיעות של המשטר הסורי (SANA) ציטטה מקור צבאי שאמר כי התקיפה הישראלית גרמה לנזקים חומריים במטרות היעד, מבלי לציין פרטים על סוג המטרות או מספר הקורבנות.

 

המקור ציין כי המשטר הסורי עוקב אחר המצב בזהירות ושומר לעצמו את זכותו להגיב לתקיפות ישראליות.

המתקפה הישראלית האחרונה מגיעה בעקבות הסלמה מתמשכת של תקיפות אוויריות וקרקעיות שפתחה ישראל על מטרות בשטח סוריה, במטרה לפגוע בקבוצות פרו-איראניות, שישראל רואה בהן איום על ביטחונה והאינטרסים שלה באזור.

בשלושת הימים האחרונים התבצעו שורה של תקיפות ישראליות על אתרים בסוריה, שגרמו לעשרות נפגעים בקרב לוחמים סורים וזרים. מקורות מקומיים אמרו כי התקיפות הישראליות כוונו למחסני נשק, מרכזי תקשורת ,אתרי ארטילריה, טילים, מכ”מים ומל”טים.

לאור ההסלמה הישראלית, קבוצות פרו-איראניות בסוריה החלו לשנות את הטקטיקה שלהן ולהדק את אמצעי הביטחון שלהן, מחשש לתקיפות נוספות, ומרכז המעקב הסורי לזכויות אדם של האופוזיציה ציטט מקורות יודעי דבר שאמרו כי קבוצות אלו החלו לפרוס מחדש את כוחות באזורים שבשליטתם תוך הסתרת בסיסיהם, המחסנים ורכביהם, מבצעת מעצרים וחיפושים באנשים החשודים בשיתוף פעולה עם ישראל.

 

המצפה הסורי הוסיף כי חמושים פרו-איראנים עצרו חמישה אנשים באזור אלבוכמאל באזור המזרחי של מחוז דיר א-זור, ושני אנשים באזור שדה התעופה הצבאי אל-נייראב באזור הכפרי של מזרח חלב, באשמת שיתוף פעולה עם ישראל. המעצר בא לאחר שארבעה חמושים פרו-איראנים נהרגו בהפצצה ישראלית באזור נמל התעופה הצבאי של חלב.

מאז תחילת המלחמה בעזה , הגבירה ישראל את קצב התקיפות בשטח סוריה, כאשר מספר התקיפות הישראליות הגיע לכ-47 פעמים, כולל 18 תקיפות מהקרקע עם טק”ק ו-29 תקיפות אוויריות. כך על פי הסטטיסטיקה של המצפה הסורי.

תקיפות אלו הובילו לפגיעה והרס של 88 מטרות, ולהרג של 78 אנשי צבא, בהם 39 סורים ו-39 זרים, בנוסף להרג של חמישה אזרחים, בהם אישה וילד, כתוצאה מהתקיפות הישראליות.

קרדיט: לבנט-סוכנויות    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות