האו"ם: "המשבר הסורי" גרם למספר הגדול ביותר של עקורים ברחבי העולם

הנציב העליון של האו"ם לפליטים אישר, אתמול, יום שני, היום הראשון של שנת 2024, כי "המשבר הסורי" גרם למספר הגדול ביותר של עקורים ברחבי העולם.

נציבות האו"ם לפליטים מסרה כי יותר מ-5.3 מיליון פליטים סורים רשומים בטורקיה, לבנון, ירדן, עיראק ומצרים, בנוסף לכ-7.2 מיליון עקורים בתוך סוריה.

בהודעה רשמית שפורסמה ב-25 בנובמבר הקצתה הנציבות האירופית סיוע הומניטרי בשווי 15 מיליון יורו לקבוצות הפגיעות ביותר בסוריה ובלבנון, במטרה לכסות את צורכי הסורים בארצם, כמו גם לבנונים ופליטים בלבנון. 

הנציבות אמרה אז כי הקצתה 11.5 מיליון יורו לסוריה ו-3.5 מיליון יורו ללבנון, על מנת לספק סיוע במזון, מים, תברואה והיגיינה לאלו הזקוקים לכך ביותר, וציינה כי סך כל הסיוע ההומניטרי האירופי השנה הסתכם ביותר מ-186 מיליון יורו לסוריה, ו-67 מיליון יורו ללבנון.

לטענת הנציבות, סיוע זה הגיע עקב הסלמה הולכת וגוברת של אלימות במזרח התיכון המשפיעה על מדינות מסוימות, כמו סוריה ולבנון, שכבר מתמודדות עם רמות עולות של עוני, סכסוכים, חוסר ביטחון תזונתי, עקירה והתפרצויות של מחלות.

הנציבות האירופית מדגישה כי סוריה עדיין מכילה את המספר הגדול ביותר של עקורים בעולם, כאשר המספר הכולל של אנשים נזקקים מגיע ל-15.3 מיליון איש, בעוד שבלבנון ישנם 3.9 מיליון אנשים, כולל 1.5 מיליון פליטים, התלויים כעת בסיוע הומניטרי.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות