מצרים במו”מ לרכישת מערכת נגד מל”טים מתוצרת רוסיה

במרץ פיתחה חברה רוסית  Ruselectronics, קמעונאית אלקטרוניקה לאומית, שהיא חלק מחברת הטכנולוגיה הממשלתית Rostec, מערכת נגד כטב”מים ניידת. ב-6 בדצמבר הוצגה ההמצאה בתערוכת התעשייה הביטחונית הבינלאומית EDEX 2023, שהתקיימה בין ה-4 ל-7 בדצמבר בבירת מצרים, קהיר.

 

על פי הדיווחים, מצרים מתכננת לרכוש מערכת רוסית זאת שהיא ייחודית בעולם, המיוצרת על ידי סניף של תאגיד “Rostec” הרוסי. מערכת זו משמשת למלחמה בכטב”מים.

לפי המקורות, המערכת היא פרי פיתוח מכון המחקר המדעי הרוסי “ויקטור”, והיא מדגם “זשצ’יטה”, ויכולה לנטר מטרות ממרחק של 12 ק”מ.​

 

רשת RT השיגה קטע וידאו מהחברה הרוסית המראה כיצד פועלת המערכת הזו, שמטרתה להגן על מבנים ואתרים מפני כטב”מים. השר המצרי לייצור צבאי, מוחמד סלאח אל-דין, חתם על הסכם שיתוף פעולה בין Banha Electronic Industries Company לחברת “Vector” הרוסית במהלך תערוכת EDEX 2023 בתחילת החודש.

מערכת זו יכולה לנטר כל הזמן את המרחב האווירי ולנטרל מל”טים ומטרות אחרות במרחק של עד 12 ק”מ. הוא מזהה את סוג המטרה ומסווג את המל”טים, ומראה את נתיב טיסתם על המפה הטופוגרפית. המערכת מאופיינת ביכולתה למנוע פעילות כטב”מים על ידי חסימת אותות בקרה ומערכת הניווט העולמית (GNS).

מצרים מתקדמת לקראת רכישת מערכת נגד מל"טים רוסית

קרדיט: דפנס ערביכ    קרדיט לתמונה: רוסטק