לווייני הריגול חשפו: אניות רפאים מעבירות נשק מצפ' קוריאה לרוסיה

צפון קוריאה ממשיכה את משלוחי הנשק שלה לרוסיה באמצעות ספינות "רפאים", למרות אזהרות אמריקאיות קודמות נגד משלוחים אלה, שכן הבית הלבן סבר שהיא מספקת לרוסיה נשק לשימוש במלחמת אוקראינה.

מומחים שוחחו עם סוכנות " בלומברג " האמריקאית על המשך המשלוחים הללו, ש"מתדלקים את הסכסוך באוקראינה ותורמים לחיזוק הכלכלה הכושלת" של מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, וציינו כי המשלוחים עוברים בין נמל נג'ין לנמל הרוסי דונאי, שהמרחק ביניהם הם לא יותר מ-180 ק"מ.

תמונות לוויין הראו כי במהלך התקופה מאוקטובר עד דצמבר זרמו ספינות ברציפות כשהן נושאות מאות מכולות שהועמסו ונפרקו בין שני הנמלים.

"בלומברג" ציין שאותן ספינות שעוגנות בנג'ין סוגרות את המשדרים והמקלטים הימיים הבינלאומיים שקובעים את מיקומם, והופכות ל"ספינות רפאים" במהלך המסע הקצר הזה.

הבית הלבן אמר ב-13 באוקטובר כי צפון קוריאה "סיפקה יותר מאלף מכולות" של ציוד צבאי ותחמושת לרוסיה, בהתחשב בעובדה שציוד זה "ישמש באוקראינה".

פורסם תרשים שהראה את מסען של כמה מכולות מנמל בצפון קוריאה למחסן רוסי ליד הגבול האוקראיני.

המשלוחים מועברים באמצעות מסילות ברזל למרחק של אלפי קילומטרים, למחסן בעיירה טחורצק, הממוקמת 290 קילומטרים מהגבול האוקראיני.

 

 

על פיונגיאנג נאסר למכור נשק כבר יותר מ-15 שנה, על פי החלטות האו"ם שרוסיה סייעה לכפות, למרות שהיא עדיין מוכרת נשק למדינות כמו איראן, סוריה ואוגנדה, לפי בלומברג.

מומחים מעריכים כי בחודשים האחרונים המשלוחים באמצעות ספינות נמשכים.

לצפון קוריאה יש את מלאי התחמושת מהגדולים בעולם, רובם ניתנים לשימוש על ידי נשק רוסי בקו החזית במלחמת אוקראינה, כך לפי שירות הביון של קוריאה הדרומית.

מומחה הנשק אמר כי "כ-6 שבועות לאחר חשיפת תוואי המשלוחים הללו, לא ראיתי שום סימן להאטה בקצב המשלוחים".

הוא ציין כי "זיהה 4 סוגי אמצעי לחימה שהיוו חלק מהמשלוחים, כלומר פצצות מרגמה 120 מ"מ, פגזי ארטילריה 122 מ"מ ו-152 מ"מ ורקטות 122 מ"מ, בהתבסס על ניתוח כלי הנשק המופיעים בחזית המלחמה באוקראינה", לפי בלומברג.

ראוי לציין שצפון קוריאה ורוסיה הן בעלות ברית היסטוריות, וכל אחת נמצאת תחת סנקציות בינלאומיות. סנקציות הוטלו על מוסקבה בשל פלישתה לאוקראינה, ועל פיונגיאנג בשל ניסויי הנשק הגרעיני שלה.

הבית הלבן אמר בעבר כי כל יצוא נשק מצפון קוריאה לרוסיה "יפר כמה החלטות של מועצת הביטחון של האו"ם, כולל החלטות שאומצה על ידי רוסיה עצמה".

سفن "شبحية" لا يتم رصدها تتنقل بسلاسة وحرية بين كوريا الشمالية وروسيا - YouTube

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות – אלערביה