היחידה הלוגיסטית של איראן- במרכז המתקפה הישראלית האחרונה בסוריה

איראן האשימה בפומבי את ישראל כי חיסלה קצין בכיר משורות משמרות המהפכה – כוח קודס בזמן ששהה במשרדו בדמשק.

 

אתר החדשות של האופוזיציה האיראנית “איראן אינטרנשיונל” השיגה מידע על המטרות הספציפיות של המתקפה האווירית הישראלית האחרונה על מטרות הקשורות לטהרן בסוריה. 

ישראל ביצעה תקיפות אוויריות בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק בסוריה ובעמדות אחרות מדרום לבירה בלילה שבין שישי ושבת, 16 ו-17 בספטמבר, על מטרה שמכונה ‘יחידה 2250’ – ארגון לוגיסטי איראני מיוחד המנוהל על ידי משמרות המהפכה של טהראן. 

היחידה, שהוקמה כתת-קבוצה של יחידה 2000, ממוקמת בדמשק עם משרדים רבים ברחבי סוריה כמו פרברי הבירה וכן לטקיה, חמה, חלב ודיר א-זור.

היחידה מופקדת על קליטת ציוד, נשק וכוח אדם הנכנסים מאיראן וכן על תמיכה בכוחות הלבנוניים הנתמכים על ידי איראן במדינה. כמו כן מוטלת עליה המשימה ללוות ולארח בכירים איראנים ובני משפחותיהם עם הגעתם לסוריה, המתבצעים בדרך כלל בתיאום עם בכירי הרשויות בסוריה. 

בתקיפה הישראלית האחרונה הותקפו המחסנים, חניונים ואפילו המשרד הראשי של הארגון. “התוקפנות הובילה למותם של חמישה חיילים ולנזק למבנים”, ציטטה סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה SANA מקור צבאי.

על פי מידע בלעדי שהגיע לאתר החדשות “איראן אינטרנשיונל”, היחידה נמצאת תחת פיקודו של ‘סייד רזא’ בעוד שני עובדים נוספים במשרד נחשפו כעבדאללה עבאדי ומייסאם קטבי. 

סייד רזה

סייד רזא הוא ראש משרד  סניף דמשק ומהווה שנים רבות נכס איראני מרכזי לפעילותה באזור. קודם לכן עבד כנציג היחידה בטהרן במשך כמה שנים.

 

עבדאללה עבאדי

עבדאללה עבאדי הוא מבכירי היחידה המופקדת על העברת אמצעי לחימה בטיסות נוסעים, בעיקר באמצעות משלוח כבודת יד מאיראן לסוריה.

 

מייסם קטבי

מייסם קטאבי אחראי על העברת כוח אדם ונשק בין איראן לסוריה. הוא שרת בעבר בתפקיד דומה ביחידה 190 של כוח קודס (קודס), זרוע חו”ל של משמרות המהפכה של איראן.

 

ישראל הגבירה את התקיפות על שדות התעופה בסוריה כדי לשבש את השימוש הגובר של איראן בקווי אספקה ​​אוויריים כדי לספק נשק לבעלות בריתה בסוריה ולבנון כולל חיזבאללה, כך אמרו מקורות דיפלומטיים ומודיעין אזוריים לרויטרס.

טהראן אימצה את התחבורה האווירית כאמצעי אמין יותר להובלת ציוד צבאי לכוחותיה וללוחמי בעלות בריתה בסוריה, בעקבות שיבושים בהעברות הקרקעיות (דרך הגשר היבשתי המגיע מאיראן , דרך עיראק לסוריה ומשם לפי הצורך עד לבנון).

קצין בכיר בצבא ההגנה לישראל אמר ביום חמישי כי חיזבאללה וקבוצות  מיליציות אחרות הנתמכות על ידי איראן נסוגו מאזורים בסוריה שישראל תוקפת אותם. הנסיגה לכאורה של כוחות אלו מאזורים מסוימים היא “תוצאה של התקפות צה”ל” בשבועות האחרונים. הוא לא אמר לאילו חלקים בסוריה הוא מתכוון.

ישראל תוקפת אספקת נשק איראני מאז 2017 כדי למנוע מטהרן להרחיב את אחיזתה בסוריה ולהעביר נשק נוסף לכוחות הפרוקסי שלה.

קרדיט: “איראן אינטרנשיונל”