חיל הים האיראני חושף טילי שיוט ‘מתקדמים’ לטווח של אלף ק”מ

הכוחות הימיים של איראן חשפו טילי שיוט חדשים ביום ראשון, זמן קצר לאחר שצבא ארה”ב האשים את איראן במתקפת מל”ט מתאבד על כלי שיט באוקיינוס ​​ההודי.

CENTCOM האמריקנית הודיעה ביום שבת כי מל”ט ששוגר מאיראן פגע פגע במכלית כימיקלים באוקיינוס ​​ההודי, הידועה בשם Chem Pluto. זאת הפעם הראשונה שארה”ב האשימה ישירות את איראן בתקיפה שכן תקיפת נתיבים ימיים הפכו לאסטרטגיה מרכזית של איראן מאז החלה המלחמה בעזה. 

המל”ט המתאבד גרם לשריפה על סיפון האניה שכובתה בהצלחה, וגם לא היו נפגעים. איראן לא הגיבה. זה מגיע בזמן שכח הפרוקסי התימני, החות’ים, הכריזו סגר על הים האדום, וזאת כתמיכה בחמאס הנתמך על ידי איראן במלחמתו נגד ישראל.

לפי סוכנות הידיעות הממלכתית IRNA, התוספות לכוחות הצי של הצבא כוללות מערכות טילי שיוט אסטרטגיות בשם Talaiyeh  and

Nasir, יחד עם כמה מערכות מל”טים נוספות ומערכת איתור צוללות.

Iran's navy receives new sophisticated cruise missiles 'Talaeieh and Nasir'  to its armoury | TOI Original - Times of India Videos

קרדיט: טיים אוף אינדיה

 

במהלך טקס הסרת הלוט הדגיש שחרם אירני, מפקד כוחות חיל הים, כי טיל השיוט הימי “טלאיה” מגיע לטווח העולה על 1,000 קילומטרים ופועל בצורה חכמה לאורך כל זמן מעופו. בנוסף, הציג אירני את טיל השיוט הימי “נאסיר”, המתהדר בטווח של למעלה מ-100 קילומטרים ומציג יכולות מתקדמות ביותר ביכולות ההשמדה שלו.

איראן, המפעילה את אחת מתוכניות פיתוח הטילים הגדולות במזרח התיכון, טוענת כי הטילים שלה יכולים להגיע לבסיסי ישראל וארה”ב באזור. למרות התנגדות ארצות הברית ומדינות אירופה, טהראן הצהירה על כוונתה להתמיד בפיתוח תוכנית הטילים ה”הגנתית” שלה.

איראן טוענת כי הטילים הבליסטיים שלה משמשים ככוח הרתעה ואמצעי להוציא לפועל תגובה נגד ארצות הברית, ישראל ויריבים אזוריים פוטנציאליים אחרים. 

קרדיט: איראן אינטרנשיונל