איראן מכניסה לשרות מבצעי מל"טים חמושים בטילי אוויר-אוויר

מל"טים מדגם "קאראר" חמושים בטיל אוויר-אוויר מצטרפים לסד"כ האווירי האיראני

מפקד ההגנה האווירית האיראנית באזור הדרום, תת-אלוף רזא קלהרי, הודיע ​​כי מל"טים חדשים בשם "קאראר" וחמושים בטיל אוויר-אוויר הצטרפו לכוחות המזוינים האירניים – כך מדווח אתר החדשות האיראני בשפה העברית "נור ניוז".

תא"ל קלהרי אמר במהלך טקס צבאי בעיר בושהאר שבדרום איראן, כי המל"ט "קאראר" חמוש בטיל אוויר-אוויר מדגם "מג'יד" הוא הישג צבאי יחיד מסוגו ומהווה הישג גדול לצבא האיראני וכוחות ההגנה האווירית".

הוא הצביע על השימוש בטכנולוגיות מודרניות בכלי טייס זה, והסביר שמל"ט זה הוא רב-תכליתי ויכול להשמיד את כל המטרות, בטילי אוויר-אוויר וטילי אוויר-קרקע.

 

מפקד מרחב ההגנה האווירית בדרום המדינה אמר: "מערכת זו נמצאת בבעלות מדינות בודדות בעולם והיא יוצרה על ידי צעירים איראנים קנאים בחילות האוויר של צבא איראן ובמשרד ההגנה".

המפקד הצבאי האיראני הצהיר כי הצטרפות מל"ט זה לחיל האוויר היא צעד גדול ותביא רוגע ויציבות, והסביר כי העם ירגיש בנוח ואנו נשמור על שמי המדינה וכי האויבים לא יוכלו לאיים עלינו. 

 

הוא גם דיבר על הצטרפותן של עשרות כטב"מים חמושים בטילים לחיל האוויר, לדבריו, אחד היתרונות של כלי טיס מסוג זה הוא אי-הנראות ותנועתו המהירה כלפי מעלה. הוא אינו זקוק למתקן שיגור ויכול להיות משוגר גם מספינות. עלות ייצורו נמוכה בהרבה מעלות ייצור מטוס קרב. הוא גם באיכות הגבוהה ביותר. יש לו כוח אש גבוה ותורם להעמקת ההגנות שלנו. המל"ט הזה יכול להעסיק את האויב ממרחק רב, ולכן הוא תורם לחיזוק היכולות הצבאיות שלנו.

קלהארי תיאר את תהליך הייצור של מזל"ט קאראר כסמל לידע ולאמונתם הגדולה של הכוחות המזוינים האירניים ואמר: "ייצור המל"ט הצבאי מדגם קאראר וטיל האוויר-אוויר הוא עבודה ייחודית ונעשה לראשונה בארץ, וזה סמל לידע ולאמונה הגדולה של הכוחות המזוינים שלנו".

מל"טים "קאראר" חמושים בטיל אוויר-אוויר מצטרפים לצי הצבאי האיראני

קרדיט לתמונה: תסנים