כטב"מ לא מזוהה תקף ספינה מסחרית הנושאת כימיקלים בים עומאן

שתי סוכנויות ימיות דיווחו כי ספינה מסחרית הותקפה ע"י כטב"מ וניזוקה במימי ים עומאן מול חופי הודו , ביום שבת, 23 בדצמבר.

לפי החברה הבריטית למבצעי הסחר הימי וחברת האבטחה הימית אמברי, כתוצאה מתקיפת המל"ט נגרמה שריפה על הספינה, אך לא דווח על נפגעים לצוותה.

מוקדם יותר דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי השריפה, שפרצה במכלית נפט "הקשורה לישראל", הובילה כימיקלים ושטה תחת דגל ליבריה סמוך לחופי הודו, כובתה בעזרת הצוות שלה.

 

המיליציות החות'יות התימניות מאיימות על הספנות במימי הים הפתוח, בעיקר במצר באב אל-מנדב ובים האדום, מאז מספר שבועות לאחר התקפת הארגון הקיצוני חמאס על ישראל, שהובילה להכרזה של מלחמה של הצבא הישראלי נגד אותה קבוצה בעזה, חטפו וניסו להשתלט על מספר ספינות אירופאיות ויפניות אחרות, אך הן נכשלו עד כה.

הבית הלבן הודיע ​​ביום שישי ה-1 בדצמבר כי איראן מעורבת "באופן מלא" בתכנון פעולות נגד ספינות מסחריות בים האדום.

אדריאן ווטסון, דובר הבית הלבן, אמר כי תמיכתה של איראן במקביל למשבר בעזה גרמה לחות'ים לבצע פעולות אלו.

הוא הוסיף כי אין סיבה לחשוב שאיראן תמנע את פעולות החות'ים, וללא תמיכת איראן, החות'ים יתקשו לזהות ולתקוף ספינות מסחריות בים האדום ובמפרץ עדן.

הוול סטריט ג'ורנל גם דיווח ביום שישי כי ספינות ריגול איראניות מעורבות במרדף אחר ספינות באזורים הימיים האמורים ומספקות את המידע הדרוש לחות'ים, מה שמוביל להתקפות על ספינות.

 

נאסר כנאני, דובר משרד החוץ של הרפובליקה האסלאמית של איראן, טען בשבוע שעבר כי "קבוצות ההתנגדות" "אינן מקבלות פקודות מהרפובליקה האסלאמית של איראן" בתנועות אלו.

עם זאת, השלטונות והתקשורת האיראנית משבחים את ההתקפות הימיות האחרונות של החות'ים.

משרד ההגנה האמריקני הודיע ​​ב-21 בדצמבר כי יותר מ-20 מדינות, כולל בחריין, שכנתה הדרומית של איראן, הצטרפו לקואליציה בראשות ארה"ב כדי להגן על ספינות בים האדום מפני התקפות של המורדים החות'ים המזוהים עם איראן.

קרדיט: רדיו פרדה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות