גל של פליטים פלסטינים הנוטשים את דמשק בדרכם לאירופה

מחנה הפליטים אלשייח – مخيم الشيح שבו מתגוררים פליטים פלסטינים באזור הכפרי של דמשק היה עד לגל הגירה חדש, כאשר עשרות הגיעו לטורקיה במהלך הימים האחרונים, בניסיון להגיע למדינות האיחוד האירופי.

הגל החדש של הגירת הפליטים יצא לדרך בשל התנאים הכלכליים והביטחוניים הקשים בסוריה, למרות העובדה שהם מתמודדים עם אתגרים גדולים במסעם, כמו סיכון חייהם בחציית הגבול, נפילת קורבן למבריחי אדם או הטרדה ואפליה בטורקיה, כך מדווחת "קבוצת הפעולה למען הפלסטינים בסוריה".

הקבוצה ציינה כי חלק מהפליטים החליטו להגר לאחר שאיבדו את כל אמצעי המחיה שלהם בסוריה, חלקם לא רצו להצטרף לשירות צבאי חובה, וחלקם חששו ממעצר בגלל ביקורתם על המצב הכלכלי המדרדר.

 

הקבוצה אישרה כי גל ההגירה הנוכחי הוא הגדול ביותר שיצא ממחנה חאן אלשיח – خان الشيح, שהגרים בו סובלים מעוני, אבטלה ומחסור בשירותים בסיסיים, בנוסף להתדרדרות תנאי הביטחון, המאיימים על חייהם של צעירים המבוקשים לשירות צבאי או הנחשדים כמבקרי המשטר.

האזורים שבשליטת המשטר הסורי סובלים ממשברים כלכליים רבים שהגיעו לדרגה קושי בלהתקיים, והאוכלוסייה נאבקת להתפרנס, ורובם חיים מתחת לקו העוני. גם הלירה הסורית עומדת בפני הידרדרות גדולה, כאשר מחיר הלירה הסורית ירד ליותר מ-14 אלף מול הדולר. בנוסף למחסור גדול בדלק ומזון.

تقرير يوثق ضحايا مخيم خان الشيح للفلسطينيين منذ عام 2011 - عنب بلدي

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות