יוצא לדרך מבצע "שומר שגשוג" לאבטחת השיט בים האדום בהובלת ארה"ב

במהלך ביקורו במזרח התיכון בשבוע הבא, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין יכריז על הפעלת מבצע Prosperity Guardian, "שומר שגשוג" , מאמץ בינלאומי חדש להתעמת עם איומי החות'ים, אמר בכיר בצבא ארה"ב לאתר "אזור מלחמה". המידע הזה מגיע בזמן שספינות מלחמה של ארה"ב ובריטיות הפילו מל"טים ששיגרו החות'ים מתימן מוקדם בשבת בבוקר שעון מקומי, מה שמדגיש את ההסלמה האחרונה של התקפות על ספינות משא בים האדום.

משחתת טילים מונחים מדגם ארלי ברק, USS Carney, הפילה היום 14 מל"טים, אמר גורם צבאי אמריקאי ל-The War Zone. שר ההגנה הבריטי גרנט שאפס אמר כי המשחתת מסוג HMS Diamond-45 הפילה מל"ט מתאבד, שהיה בדרכו לתקוף ספינות מסחריות בים האדום, באמצעות טיל Sea Viper. זו הייתה הפעם הראשונה שהצי המלכותי הפיל מטרה אווירית מאז מלחמת המפרץ הראשונה ב-1991 כאשר המשחתת מסוג 42 HMS Gloucester השמידה טיל מדגם "סילק וורם" עיראקי שהיה בדרכו לפגוע בספינת מלחמה אמריקאית.

 

שתי המשחתות, שהיו בקשר רציף, הפילו את המל"טים במהלך גל תקיפה של 45 דקות ליד מיצר באב אל-מנדב, אמר הבכיר, שדיבר בעילום שם.

הבכיר אמר שבעוד שהבריטים אומרים שהמל"טים היו בדרכם לתקוף ספינת סוחר, המשחתת "קרני" יירטה את המל"טים מכיוון שהיו יותר מדי מהם בבת אחת באוויר והם נחשבו לאיום על הספינה.

הבכיר סירב לחשוף את כלי הנשק שבהם השתמשה המשחתת קרני מכיוון שארצות הברית לא רוצה שהחות'ים יוכלו לדעת על היכולות שלהם.

בציוץ, פיקוד מרכז של צבא ארה"ב אמר כי המל"טים "הופלו ללא שהסבו נזק לספינות באזור או לנפגעים כלשהם". שותפים אזוריים בים האדום הועמדו בכוננות בעקבות האיום".

 

דובר החות'ים יחיא סארי אמר היום כי המורדים התימנים הנתמכים על ידי איראן שיגרו גל של מל"טים לעבר ישראל, אך הוא לא הזכיר אף אחת מספינות המלחמה.

יירוט המל"טים של היום מגיע יום לאחר שהחות'ים גרמו לשרפות בשתי ספינות משא בים האדום ואיימו על ספינה שלישית. שתיים מחברות הספנות הגדולות בעולם, מארסק והפג-לויד, אמרו שהשעו זמנית את המעבר בים האדום כתוצאה מהתקפות החות'ים.

אוסטין, שיבקר באזור בתחילת השבוע הבא עם ראש זרוע האוויר במטות המשולבים, גנרל בראון, יכריז על מבצע Prosperity Ranger, שיהיה דומה לכוח המשימה הנוכחי 153, אמר הבכיר. זהו מאמץ בינלאומי המתמקד בהשגת ביטחון ימי ובניית יכולת תגובה בינלאומית בים האדום, במצרי באב אל-מנדב ובמפרץ עדן".

 

הבכיר לא ציין כמה מדינות ישתתפו או אילו משימות בדיוק הן יבצעו במהלך קיום סיורים בים האדום נגד איומי החות'ים.

שאפס הבריטי ציין בשבת כי המשחתת דיימונד הגיעה לאחרונה לים האדום "כדי לחזק את המאמצים הבינלאומיים לשמירה על הביטחון הימי", כפי שדיווח בעבר.

שאפס אמר: "גל התקיפות הבלתי חוקיות האחרון מייצג איום ישיר על הסחר הבינלאומי והביטחון הימי בים האדום. בריטניה נותרה מחויבת להדוף את ההתקפות הללו כדי להגן על נתיבי ים פתוחים לסחר העולמי".

תמונה

קרדיט: דפנס ערביכ    קרדיט לתמונה: הצי הבריטי