סורי שפעל בשורות חיזבאללה בסוריה נעצר בגרמניה באשמת "ביצע זוועות"

אתמול, שלישי, עצרה התביעה הציבורית הפדרלית הגרמנית אדם בעל אזרחות סורית שהואשם בביצוע פשעים נגד האנושות במהלך עבודתו עם חיזבאללה הלבנונים בדרום סוריה, בשנים שבין 2012 ל-2013.

עורך הדין אנואר אל-בוני הזכיר בחשבון הפייסבוק שלו: בהתבסס על צו מעצר שהוציא השופט החוקר בבית המשפט הפדרלי לצדק מ-27 בנובמבר, כי נעצר האזרח הסורי "עמר א' " על ידי קציני משרד המשטרה הפלילית של מדינת באדן-וירטמברג באזור ריין-נקר.

אל-בוני הסביר כי הנאשם "חשודכי יש לו חלק בביצוע פשעים נגד האנושות באמצעות עינויים ושלילת חירות בנוסף לפשעי מלחמה נגד בני אדם", וציין כי צו המעצר מציין כי "מיליציות שונות, כולל חיזבאללה הלבנונית שהשתתף במתקפה", לצד כוחות המשטר הסורי בדיכוי ההפגנות בתחילת 2012, מאחר ועמאר "היה חבר במיליציה המקומית של חיזבאללה בעיירה הסורית בוסרה א-שאם בין 2012 ל-2013".

באוגוסט 2012, אנשי חיזבאללה נוספים נכנסו בכוח לבתי אזרחים בעיירה בוסרה א-שאם וגנבו חפצים רבים, לפני שהציתו את הבית כולו בהוראת הנאשם. במהלך האירוע ספגו דיירי הבית התעללות פיזית ואדם אחד מת מפצעי ירי".

 

זו הפעם הראשונה שחבר חיזבאללה עומד לדין

צו המעצר מציין כי "באפריל 2013 עמר א', יחד עם אנשי חיזבאללה נוספים, עצרו אזרח בבוסרה א-שאם, והכו את הקורבן מספר פעמים ברובים, לפני שהעבירו אותו לידי אנשי מודיעין צבאי בעיר אחרת  עם שני אסירים נוספים", מה שמעיד כי הוא "בנוכחות הנאשמים, עובדי המודיעין הצבאי הכו את שלושת הקורבנות באמצעות כבלים חשמליים, ולאחר מכן אסרו אותם בכלא המודיעין למשך מספר שבועות, שם הם ספגו התעללות פיזית קשה מידי הסוהרים בתנאי כלא הרסניים".

אל-בוני הסביר כי הנאשם התייצב בפני השופט החוקר בבית המשפט הפדרלי לצדק היום, רביעי, והוצא נגדו צו מעצר לפני משפט.

אל-בוני תיאר את מעצרו של הנאשם כ"ניצחון חדש לקורבנות הסורים בחתירתם לצדק". הוא הודה ליחידת התביעה הציבורית ולמשטרה הפדרלית הגרמנית, והצביע על כך שזו הפעם הראשונה שחבר חיזבאללה מופלל על פעילות בסוריה.

לפני מספר ימים עצרה משטרת הולנד גבר סורי המתגורר בהולנד באשמת עינויים ואלימות מינית נגד אזרחים סורים במהלך המלחמה בסוריה.

 

הגבר בן ה-55 נעצר ב-8 בדצמבר בעיירה ההולנדית דרוטן שבמחוז גלדרלנד, בחשד לביצוע "פשעים בסוריה, השתתפות בעינויים ,פשע נגד האנושות ושותפות בצורות שונות של אלימות מינית במסגרת תקיפה רחבת היקף ושיטתית נגד האוכלוסייה האזרחית".

 בהתבסס על החקירה שערך צוות הפשעים הבינלאומי של המשטרה הלאומית ההולנדית, האיש חשוד כי היה ראש מחלקת החקירות של כוחות ההגנה הלאומיים בסלמיה חמה, שבמרכז סוריה, במהלך 2013 ו-2014. כוחות ההגנה הלאומיים הם קבוצה חצי-צבאית המורכבת מכמה מיליציות מקומיות הנאמנות למשטר.

ألمانيا تعتقل عنصراً من “حزب الله” لارتكابه جرائم حرب في سورية 

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט לתמונה: נדאא' פוסט