הצלחה מדהימה: ארה”ב תצייד את מסוקי הקרב שלה בטילי ספייק NLOS ישראליים

חברת לוקהיד מרטין, בשיתוף עם צבא ארה”ב, השיגה אבן דרך משמעותית בביצוע ירי מוצלח של שמונה טילי Spike NLOS All Up Rounds (AUR) ממסוק תקיפה אמריקאי Apache Echo Model V6 באזור האימונים של Yuma באריזונה.

שיגור באש חיה זו מסמנת את מערכת Spike NLOS Long Range Precision Munition (LRPM DR) המקבלת אישור כושר אווירי (AWR) עבור פלטפורמת מסוק ה-Apache האמריקאי, המאפשרת אינטגרציה עם פלטפורמות ה-Apache V6 הקיימות של צבא ארה”ב.

טום ברגנסי, מנהל בכיר של ניהול התוכניות של טילי לוקהיד מרטין וצוות תקיפה מדויקת של בקרת אש, הדגיש את כושרו של Spike NLOS להשתלב בצי מסוקי האפאצ’י של הצבא, תוך שימת דגש על תפקידו המרכזי במתן יכולות הגנה מדויקות.

 

“הדגמה מוצלחת זו של Spike NLOS מוכיחה שהמערכת מוכנה להשתלב בצי מסוקי האפאצ’י הקיים של הצבא ומספקת יכולת הגנה מצוינת  כאשר הדיוק חשוב”, אמר טום ברגני, מנהל ניהול תוכנית בכיר בצוות התקיפה המדויקת בלוקהיד מרטין טילים ובקרת אש.

“AWR מאפשרת ללקוחות הצבא שלנו לספק פתרונות אבטחה של המאה ה-21 עבור סביבות איומים מורכבות.”

הניסוי באש חיה הדגימה את היכולות של שיגור טילי Spike NLOS AURs ממסוק ה-Apache בתרחישי משימה שונים, ואישרה את הרבגוניות והביצועים של המערכת. הניסוי המוצלח הזה מסמן את השלב האחרון של המערכת לקבל את ה-AWR, מה שמאפשר לצבא להתחיל לחמש את טילי ה-Spike NLOS על פלטפורמות ה-Apache V6 שלו.

 

לוקהיד מרטין מתכננת לשתף פעולה עם הצבא באמצע 2024 כדי להכשיר טייסים להשתמש במערכת על פלטפורמות Apache V6. הצבא שואף להשלים את השילוב של מערכת Spike NLOS LRPM DR בכל 18 פלטפורמות Apache Echo Model V6 עד ספטמבר 2024.

טיל ה-Spike-NLOS שפותח בישראל, שצה”ל משתמש בו מאז 1981, היה בעבר נכס סודי, ולא זכה להכרה פומבית עד שנים מאוחר יותר. הגרסה האחרונה שלו, גרסת הדור החמישי, כוללת טווח טיסה מורחב של עד 20 מיילים לעומת 15 וחצי מיילים קודם לכן, מה שמושך את תשומת הלב ביכולות המתקדמות שלו.

המאפיין הבולט של מערכת Spike-NLOS הוא מערכת ההנחיה שלו, המאפשרת תקיפות על מטרות קבועות בקואורדינטות ספציפיות ודפוס ההתערבות האנושי המתקדם שלה של Man-In-The-Loop. המפעילים יכולים לבצע התאמות בזמן אמת בשלב הסופי של הטיל באמצעות הזנת וידאו ממצלמת אינפרא אדום בחזית הנשק, המספקת גמישות תפעולית ייחודית.

יוון מסתמכת על טיל ה-Spike NLOS הישראלי על מסוקי התקיפה שלה אפאצ'י

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונה: צבא ארה”ב