עוד אניית סוחר נפגעה מטיל שיוט ששגרו החות’ים בים האדום

ביום שני בערב, זמן קצר לאחר ששתי חברות המספקות ייעוץ לאבטחה ימית לחברות ספנות דיווחו על תקיפה חדשה של ספינת סוחר בים האדום, אישר פיקוד מרכז של צבא ארה”ב כי מכלית נפגעה מטיל שיוט ששוגר מתימן.

כלי השיט זוהה כמכלית Strinda בבעלות נורבגית . בזמן התקיפה, הספינה הייתה מצפון לבאב אל-מנדב, כך אמר בכיר אמריקאי לרשת ABC.

דווח על שריפה ונזק וכן שאין נפגעים, לדברי CENTCOM. המשחתת USS מייסון הוסטה למקום כדי לסייע למכלית. 

קרדיט: רשתות חברתיות

 

פיקוד מרכז מעריך ש”סטרינדה” נפגעה מטיל שיוט תימני נגד ספינות. הכוחות החות’ים של תימן שולטים באזור המדובר, והם מקבלים את הנשק שלהם בעיקר מאיראן. ידוע כי המיליציה התימנית מחזיקה בכמה סוגים של טילים נגד ספינות, בעיקר דגמים שנבנו באיראן. 

 

אין זו הפעם הראשונה שכוחות המורדים החות’ים תוקפים ספינות בים האדום. החות’ים השתמשו שוב ושוב בכטב”מים ובטילים כדי לפגוע בספינות שלדבריהם קשורות לישראל. התקיפות האחרונות כללו שיגור טיל בליסטי שנועד לפגוע במכלית סנטרל פארק ב-26 בנובמבר. החות’ים מחזיקים גם אניה נושאת רכבים חדשים הקשורה לישראל כבן ערובה ליד נמל אל סליף בצפון מערב המדינה.

מנהיגי החות’ים התחייבו לתקוף את כל הספינות המסחריות הנוסעות לישראל כנקמה על המבצע הישראלי המתמשך נגד ארגון הטרור חמאס בעזה. ל”סטרנדה” אין קשרים ברורים לישראל: היא מפליגה בדגל נורבגי, בבעלות נורבגית  ומופעלת על ידם, ומנהל ה-ISM שלה ממוקם בסינגפור. תיעוד ה-AIS שלו לא מראה שום ביקור בנמלי ישראל במהלך השנה האחרונה.

ממשלת ישראל איימה לנקוט בפעולה כדי לעצור את התקפות החות’ים על הספינות שלה אם אחרים לא יתערבו קודם. הבית הלבן פועל לבניית קואליציה לשמירה על הביטחון הימי באזור, בהתבסס על קואליציית הכוחות הימיים המשולבים (CMF) הקיימת, אך עד כה סירבה ארה”ב לנקוט בפעולה חד-צדדית נגד כוחות החות’ים בשטח. 

“ישראל נותנת לעולם קצת זמן להתארגן כדי למנוע זאת, אבל אם לא יהיה הסדר עולמי, כי זה נושא גלובלי, נפעל כדי להסיר את המצור הימי הזה”, אמר ראש המל”ל הישראלי, צחי הנגבי, בראיון בשבת לתקשורת המקומית.

Iranian-built Khalij Fars ''Aasif'' antiship missiles at a Houthi parade, 2022 (Houthi Military Media / Oryx)

קרדיט: https://maritime-executive.com/     קרדיט לתמונה: פארס