בריטניה מזהירה מפני תקשורות חשודות בים האדום שנועדו לשבש השייט באזור

נראה כי אלמונים, הטוענים שהם “רשויות תימן”, מנסים לאיים על כלי שיט בדרום ים סוף ,על ידי הוצאת פקודות בקשר, למרות שלאיומיהם לא מתלווים שום תקיפה ישירה על הספינות. 

ארגון הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) המתאם בין הצי המלכותי ותעשיית הספנות המסחרית, פרסם התראת בטיחות חדשה ביום שישי, 8 בדצמבר, המזהיר מפני מאמצים חדשים של אלמונים בתימן לשבש את תנועות השייט. הם ממליצים לנהוג במשנה זהירות תוך שהם מבקשים דיווחים על כל פעילות חשודה באזור.

על פי ההתראה, התקרית האחרונה התרחשה בשעות מאוחרות ב-7 בדצמבר, כאשר נוצר קשר עם כלי שיט לא מזוהה ששט בדרום הים האדום ליד נמל חודיידה באזורים שבשליטת החות’ים בתימן. על פי הדיווחים, אנשים שהצהירו שהם “הרשויות התימניות” והורו לכלי שיט “לשנות מסלול”. נראה כי כלי השיט התעלם מהפקודה והמשיך ללא תקריות נוספות, אך הרשויות בבריטניה מזהירות מפני טקטיקה זו.

זו לא הפעם הראשונה שמדווחים על כך ועד כה, לא היה מעקב אחר הפקודות ששודרו. 

לאחר ששלושת ספינות הסוחר הותקפו ביום ראשון, 3 בדצמבר, התקבלו דיווחים על כך שאחד מכלי השיט קיבל מסר דומה שגם הורו לכלי השיט לשנות מסלול. הדיווחים אמרו שבמקרה זה, כלי השיט הותקף מאחר שלא שינה את מסלולו. בעלי הספינות שהותקפו פרסמו מאוחר יותר הצהרות לפיהן לכלי השיט שלהם לא נגרם נזק משמעותי והם יכלו להמשיך במסעותיהם.

קרדיט: https://maritime-executive.com/   קרדיט לתמונות: UKMTO