רשימה מפורטת של מערכות הנשק שסיפקה איראן לחות’ים בתימן

איראן הקימה רשת של נתיבי הברחה דרך עומאן והים הערבי והים האדום כדי להעביר נשק וציוד למורדים החות’ים בתימן. זה כולל כל דבר, החל מנשק קל ועד טילי שיוט, תחמושת משוטטת ואפילו טילים בליסטיים. 
העובדה שאלו ממשיכים להגיע לתימן ,למרות המצור הימי במקום, היא עדות למיומנותה של איראן בהברחות נשק. אף על פי כן, משלוחי נשק מיורטים ונתפסים מדי פעם על ידי ספינות מלחמה מערביות וסעודיות המשייטות באזור. נפח תפיסות משלוחי הנשק הספיק למדינות המערב כדי לספק לאוקראינה  חלק מהנשק שנתפס.
רוב הספינות המוטענות בנשק וציוד שסופקו על ידי איראן המיועדות לחות’ים רושמות את סומליה כיעדן הסופי. כשהן מגיעות לים ערב או ים סוף, הנשק והציוד מועברים לכלי שיט קטנים יותר שדואגים להביאם לחופי תימן. משלוחים לסומליה ולאחר מכן הלאה לתימן ומשלוחים יבשתיים דרך עומאן מהווים את שאר העברות הנשק. כמו כן, מאמינים כי מומחים איראנים מילאו תפקיד מרכזי בהסבה והפעלה מחדש של מספר מערכות נשק בתוך תימן, והקמת קווי ייצור לייצור רכיבים המשמשים לחימוש שנמסר על ידי איראן כגון כטב”מים.
הרשימה הבאה כוללת רק נשק וציוד שסופקו מאיראן לחמושים החות’ים בתימן או שייורטו בדרך לתימן ע”י ערב הסעודית ב-2015 בתימן. רשימה זו אינה כוללת תחמושת, כוונות נשק או פריטים כגון כבלים או רכיבים ספציפיים של טילים או מל”טים.
חלק אחר ברשימה מתייחס לייעוד שנתנו החות’ים לציוד שנמסר על ידי זרים. שנת המסירה מצויין בסוגריים מרובעים  או מתייחס לתאריך תפיסתו בתימן. הקפד לבדוק את לוח המחוונים האיראני לנשק מאת ג’ושוע קונץ עבור חימוש איראני שצוין על ידי המחוזות הספציפיים של תימן שבהם הם נראו.
(לחץ על הציוד כדי לקבל תמונה שלהם בשירות החות’ים או לאחר תפיסתם בדרכם לתימן)

טילים בליסטיים

טילי שיוט קרקעיים (GLCM)

תחמושת משוטטת

כלי טיס בלתי מאוישים (קרביים).

  • איראן ”סמאד-4” [2021] (חמוש בשני אמצעי לחימה לא מונחים)

כלי טיס בלתי מאוישים למטרות סיור ואיסוף מודיעין

מערכות טילי קרקע-אוויר (SAM).

טילים ורקטות נגד ספינות (מונחים).

מערכות טילים נגד ספינה להגנת החוף

רקטות מונחות

משגרי רקטות מרובי קנים (MRLs)

מערכות הגנה אוויריות ניידות לאדם (MANPADS) – טילי כתף

טילים מונחים נגד טנקים (ATGM)

מרגמות

רומי רימונים

 RPG

רובי צלפים

מקלעים קלים וכבדים

רובי סער ותת מקלעים

קרדיט: https://www.oryxspioenkop.com/    קרדיט לתמונות: תסנים