אנליסטים סינים חוזים ניצחון רוסי באוקראינה

פרשנים טוענים כי אוקראינה אוזלת מחיילים ותחמושת ועליה להתחיל בשיחות שלום עם רוסיה

לאחר שכוחות רוסים כבשו בחודש שעבר את העיר התעשייתית בדרום אבדייבקה במחוז דונייצק, פרשנים סינים פרסמו סדרה של מאמרים המנבאים את התבוסה הסופית של הצבא האוקראיני.

לדבריהם, הצבא הרוסי ספג אבדות גדולות בהתקפותיו באבדייבקה, אך יש לו יתרון על הצבא האוקראיני מבחינת מספר החיילים וכמויות התחמושת הזמינות.

הם אומרים שאם החיילים האוקראינים ייסוגו מאבדייבקה, רוסיה תוכל לכבוש את כל אזור דונייצק, וכאשר היא מנהלת משא ומתן עם ממשלת אוקראינה, היא תהנה מעוד קלפי מיקוח.

דיווחים בתקשורת אמרו כי הקרבות המתמשכים באבדייבקה הן אינטנסיביות יותר מהקרב בבחמוט מוקדם יותר השנה, אך נתוני הנפגעים עדיין אינם זמינים. לאחר שהצבא האוקראיני נסוג מבחמט במאי השנה, וכרגע הוא נלחם ברוסים בזפורוז’יה.

“לאחר ניצחון בשני קרבות בבכמוט ובזפורוז’יה, הצבא הרוסי יכול להשיג את הניצחון השלישי באבדייבקה”, כותב צ’ן פנג, בעל טור ב-Guancha.cn, במאמר שפורסם ביום שלישי. “האם אלו יהפכו לשלושת הקרבות הגדולים ביותר של מלחמת אוקראינה?”

“אם החיילים האוקראינים היו נסוגים מבחמוט כמה חודשים קודם לכן, הם היו יכולים לפתוח במתקפה בזפורוז’יה במלוא העוצמה ובמורל גבוה”, הוא אומר. “באותה תקופה, לכוחות הרוסים היה מורל נמוך”.

 

“אם הנתונים אמינים, רוסיה ספגה אבדות גבוהות יותר מאוקראינה”, הוא אומר. “אבל לרוסיה יש יותר עתודות אנושיות בעוד אוקראינה לא יכולה לעמוד באבדות כאלו”.

הוא אומר שלקייב יש מחסור בחיילים, מימון ונשק ועליה להתחיל בשיחות שלום עם רוסיה בהקדם האפשרי.

 

ההתקפות של רוסיה

בעוד תשומת הלב העולמית עברה למלחמת ישראל-חמאס בחודשיים האחרונים, המלחמה האוקראינית-רוסית התרחבה. באוקטובר הגבירה רוסיה את התקפותיה באבדייבקה ובקופיאנסק, עיירה מצפון לאבדייבקה.

בסוף נובמבר, על פי הדיווחים, הרוסים כבשו עיירה תעשייתית בדרום אבדייבקה  ופתחו “דלת פלדה ” שחסמה את כניסתם לאבדייבקה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר בשבוע שעבר כי הטמפרטורות הקפואות בחורף הופכות את הלחימה לקשה הרבה יותר ואת ההגנה על תשתיות אנרגיה קריטיות נמצא בראש סדר העדיפויות של ארצו.

קרדיט: אסיה טיימס   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות