אלאחבאר הלבנוני: כללי משחק מוסכמים בין חיזבאללה לישראל כולל טווח ירי

העיתון הלבנוני המקורב לחיזבאללה מפרסם היום כתבה בה הוא טוען כי יש הסכם “בלתי כתוב” בין חיזבאללה לישראל שהארגון לא יורה טילים על מטרות הנמצאות דרומית מחיפה ובמקביל ישראל לא תוקפת מטרות חיזבאללה צפונית לנהר הליטאני בדרום לבנון . 

העיתון כותב בין היתר…..

לאחר חודשיים של קרבות מתמשכים בין חיזבאללה לצה”ל בגבול הצפוני של ישראל , הקרב נכנס לשלב חדש ואינטנסיבי יותר, כאשר צה”ל מעצים במכוון את תקיפותיו על בתים אזרחיים הלבנוניים בכפרי הגבול.

לאתר אלאח’באר נודע כי גורמים מודאגים בכוחות הבינלאומיים של האו”ם הפועלים בדרום, יוניפי”ל, בתחילת השבוע שעבר העבירו מסר רשמי מישראל לחיזבאללה, לפיו “ישראל תתקוף כל מה שזז באזור הגבול עם לבנון, בעומק של עד 3 ק”מ, בין אם היא מטרה אזרחית או צבאית, והיא הופכת מטרה לגיטימית לכוחותיה”.

חיזבאללה העביר את תשובתו לישראל באמצעות יוני”פיל כי אם האוייב יישם את איומו ההתנגדות תגיב באותו מטבע , כל מטרה שהיא תראה בעין במרחק של עד 3 ק”מ לעומק שטח ישראל יהווה מטרה לגיטימית, בין אם אזרחית ובין אם  צבאית”.

 

למרות האיומים ההדדיים המופצים לכל עבר, איש עדיין לא העלה חזון ברור לגבי צורת הסצינה העתידית בדרום, שכן חיזבאללה דבק בעמדתו לפיה עצירת התוקפנות נגד עזה קודמת לכל הפסקת אש אפשרית ומסרבת לספק כל ערובה ביטחונית לישראל, בעוד שמדינות המערב  עומדים מאחורי תירוץ לטירוף הישראלי על מנת להציג רעיונות מיושנים.

לבסוף מסיים העיתון בתובנה משלו , המתאימה מאוד לקו המחשבה של הספונסרים שלו מחיזבאללה .

“אם ההנחה מבוססת על אותו כלל שבו הגיב חיזבאללה לאיום הישראלי האחרון, הרי שדרישת יציאת כוח רדואן מגבול ישראל אל מצפון לליטני פירושה בעצם דרישה מקבילה של חיזבאללה לנסיגת כוחות צה”ל מכל אזור צפון ישראל ולהתמקם מדרום לחיפה.”

الخط الأزرق (لبنان) - ويكيبيديا

קרדיט למפה: ויקיפדיה