איראן החזירה למזרח סוריה את המפקד הקודם שיארגן מחדש את נתיבי ההברחה

לפני מספר ימים חזר המפקד מטעם משמרות המהפכה האיראניים במזרח סוריה, “חאג’ עסכר”, לעיר אלבוכמאל, מזרחית לדיר א-זור, לאחר שעזב לאיראן, לפני יותר משנה,כך דיווח אתר החדשות הסורי Nahr Media’s. 

הכתב הוסיף כי החזרתו של עסכר לעמדת המפקד הראשי, באה לבקשתו, כדי להחזיר את שליטת שולחיו על אזור אלבוכמאל ולהעלות את רמת הביטחון של המיליציות הנאמנות לאיראן, כך הוא טען באזני מקורביו. 

כתב הרשת ציין כי עסכר החליף את רוב חברי ומפקדי משמרות המהפכה ובעלות הברית שלהם ממחסומי הדרכים מסביב למרחב אלבוכמאל, סגר את כביש הציר המדברי בעיירה צלחיה ופרס שם מספר רב של לוחמים לאורך כל הדרך המובילה לאזור החגורה הירוקה.

עסכר מנע גם כניסת משאיות עם סחורות אזרחיות לחניון במעבר הצבאי ( “מעבר הרכבת” הלא חוקי שנמצא בשליטת איראן), עד להודעה חדשה.

כתב  נהר מדיה ציין – בציטוט מקורות פרטיים במשמרות המהפכה – כי עסכר הגביל את התנועה בכל נתיבי ההברחה לעיראק וממנה דרך אל-בוקמאל, לטובת הנתיב שבפיקוחו, כדי לגבות כספי הברחה לקופתו.

ראוי לציין כי ראשי המיליציות האיראניות בדיר א-זור החלו, בשנתיים האחרונות, לעבוד על פרויקטים מיוחדים, שהבולט שבהם הוא ההברחות, שגרמו לתחרות קשה וקטלנית ביניהם, על חשבון תושבי האזור הנמצאים תחת סמכותם ושליטתם, מה שהביא אותם לחיות בתנאי עוני קיצוני בכל האזורים שבשליטתם. שליטת המיליציות האיראניות על האזור מאלצות רבים מבני המקום להצטרף למיליציות השיעיות הפועלות באזור על מנת להבטיח פרנסה בסיסית למשפחותיהם.

קרדיט: נהר מדיה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות