דו"ח צבאי סורי שנגנב חשף שת"פ עם דאעש

דו"ח צבאי שדלף חשף כי המשטר הסורי שיתף פעולה עם דאעש, סיפק לו מתקנים, סיפק לו תמיכה לוגיסטית ואבטח את תנועות חבריו בין האזורים שבשליטתו.

המידע הזה הגיע מדו"ח ביטחוני שמצאו מפגינים לאחר שהסתערו על מפקדת "מפלגת הבעת'" בעיר שהבה באזור הכפרי של מחוז סואידה, ביום שישי האחרון, ותפסו את כל המסמכים שהיו בה.

בדיווח נכתב כי חברי מיליציית "גדודי הבעת" מ"גדוד שהבא – פלוגת שאקה – סיעת דומא" נמצאים בקשר ומתואמים עם חוליות דאעש במדבר המזרחי של מחוז סואידה.

הדיווח אישר כי חברי המיליציה סיפקו מזון וציוד חשמלי לתאי הארגון באזור הכפרי המזרחי של מחוז סויידה.

הדו"ח גם הצביע על כך שחבר במיליציה העביר את חברי הארגון מהמדבר המזרחי לשאר הערים והעיירות של מחוז סואידה ומשם לדמשק.

המסמך שנגנב ונחשף:

הדיווח מתוארך ל-9 ביולי 2018, כלומר 15 ימים לפני המתקפה שפתח דאעש על כפרים באזור המזרחי של סויידה, שהובילה להרג של עשרות אזרחים.

באותה עת הואשם המשטר הסורי בשיתוף פעולה ובתיאום עם דאעש לפני התקיפה, שכן הוא העביר את חברי הארגון ממחנה ירמוך מדרום לדמשק לאזור זה.

הצבא הסורי גם פינה את רוב הנקודות הצבאיות שלו שלושה ימים לפני התקיפה, הוציא נשק מתושבי הערים שהותקפו, וניתק להם את התקשורת והחשמל, בנוסף לא ניסה אפילו להתמודד עם המתקפה או להלחם באנשי דאעש.

ראוי לציין כי אין זו הפעם הראשונה ששיתוף הפעולה של המשטר ודאעש מקבל אישור, שכן הפלגים בדרעא שידרו בעבר הקלטות וידאו של הודאות חברי הארגון בהן אישרו תיאום וקבלת הנחיות לפיגועים וחיסולי קצינים בכירים במפקדות המודיעין הסורי. 

דו"ח ביטחוני שדלף מאשר את שיתוף הפעולה של המשטר הסורי עם דאעש

קרדיט: נדאא פוסט    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות