דיווח: 2 קצינים איראנים בכירים נהרגו בתקיפה ישראלית על אתר ליד דמשק

משמרות המהפכה האיראנים הודיעו על מותם של שניים ממפקדיה בסוריה כתוצאה מהפצצה ישראלית על האתר בו נמצאו. 

בהודעה שפרסמה מחלקת יחסי הציבור של משמרות המהפכה בשבת, נטען כי 2 מפקדים בכירים נהרגו “בזמן ביצוע משימת ייעוץ בחזית ההתנגדות בסוריה”.

בהודעה צוין כי הפצצה ישראלית הובילה למותם של המפקדים, מוחמד עלי אטאי שורג’ה, ובאנה תק’י זאהיד.

צויין עוד כי שני המפקדים “הוכשרו בבית הספר של מפקד כוח קודס לשעבר, קאסם סולימאני, ובפיקוחו של המנהיג העליון האיראני עלי חמינאי”.

בהודעה לא צוין מקום ומועד מותם של שני המפקדים, אך ההודעה הגיעה שעות לאחר ההפצצה הישראלית שהתרחשה אמש וכוונה לאתרים של המשטר הסורי ואיראן בדמשק ובאזוריה הכפריים.

 

סוכנות הידיעות של המשטר הסורי “SANA” ציטטה מקור צבאי, שדיווח כי בסביבות השעה 1:35 לפנות בוקר היום, שבת, “ישראל תקפה מהאוויר מכיוון הגולן הישראלי, כמה נקודות בסביבת דמשק.”

המקור הצבאי טען כי כוחות ההגנה האווירית של צבא סוריה ירו לעבר הטילים הישראלים והפילו את רובם, וכן אישר כי התקיפה הביאה רק לנזק בציוד ובמבנים.

מקורות מקומיים דיווחו טענו כי התקיפה הישראלית כוונה לעבר אתרים השייכים למיליציות הקשורות למשמרות המהפכה האיראנים ליד נמל התעופה של דמשק, ובערים סיידא זינב, עקרבה וחג’ירה באזור הדרומי של מחוז ריף דמשק .

גם רשת Voice of the Capital, המתמחה בדיווח חדשות על דמשק ואזוריה הכפריים, אישרה כי היתה תנועה כבדה של אמבולנסים לכיוון המקומות שהןתקפו, שככל הנראה גרמו להרוגים ופצועים. 

ראוי לציין שמאז פרוץ המלחמה בעזה פתחה ישראל במספר תקיפות נגד אתרי המשטר ואתרים איראניים בדמשק, חאלב, דרעא וסויידה, כמו כן הופצצו שדות התעופה של דמשק וחאלב, מה שהוביל להשבתתן מספר פעמים.

 

קרדיט: נדאא פוסט     קרדיט לתמונות: תסנים