חיל האוויר האוקראיני: 5 מטוסים רוסיים הופלו תוך 5 דקות עם טילי פטריוט

במאי האחרון טענו כוחות ההגנה האווירית האוקראינים כי הפילו חמישה כלי טייס רוסיים בתוך שטח רוסיה. חיל האוויר האוקראיני חשף כי מערכת ההגנה מפני טילים – “פטריוט” מתוצרת ארה”ב השיגה בזאת הישג חסר תקדים.

דובר חיל האוויר האוקראיני, יורי איהנאט, חשף לאחרונה כי במהלך התקפת נגד במאי השנה, הכוחות המזוינים האוקראינים הפילו חמישה מטוסים רוסיים תוך חמש דקות. הוא אישר כי הירי בוצע באמצעות מערכת ההגנה מפני טילים “פטריוט”, לפי העיתון האוקראיני נובינארניה .

הבכיר הסביר עוד כי בין חמשת המטוסים שהופלו היו מטוס הקרב Su-34, מטוס הקרב  Su-35, שני מסוקי לוחמה אלקטרונית נדירים Mi-8MTPR-1 ומסוק Mi-8 רגיל. כל כלי הטייס הללו הופלו באזור בריאנסק, על הגבול עם אוקראינה.

 

איהנאט אמר לעיתון ב-27 בנובמבר כי מדובר במבצע גאוני בהובלת מפקד חיל האוויר האוקראיני. “יחידות טילי פטריוט אוקראיניות, באמצעים לא קונבנציונליים והחלטיים שלהן, השמידו חמישה מטוסים בחמש דקות באזור בריאנסק, משם ירו הרוסים טילים מונחים לעבר השטח הצפוני שלנו”, אמר איהנאט בשפת האם שלו.

אירוע זה משמעותי בהתחשב בכך שה-Su-35 Flanker-E היה אחד המטוסים שחיל האוויר הרוסי פרס באזורי הסכסוך המתמשך. וגם הכי מפחיד. טייסי קרב אוקראינים הטסים במשימות מסוכנות מול מטוסי הקרב הסובייטיים הודו שהאתגר הגדול ביותר שלהם היה מטוס הקרב המעולה של רוסיה Su-35.

 

זמן קצר לפני שטיל הפטריוט הפיל חמישה מטוסים רוסיים, כמה מפעילי הגנה אווירית אוקראינים שהשלימו אימונים על מערכות ההגנה החדשות של פטריוט PAC-3 גם הצהירו כי ה-Su-35 הוא “מטרת החלום” שלהם.

מטוסי קרב רוסיים מתקדמים, כמו ה-Su-35, נפרסו יחד עם ה-Su-34 Fullback לאורך הקווים הקדמיים כדי לשגר פצצות אוויריות מונחות לעבר מטרות באוקראינה.

זה איפשר למטוסים רוסיים לשלוט בקווי החזית, לבצע התקפות ולהפיל מטוסי אויב מבלי להיכנס למרחב האווירי של אוקראינה רווי ההגנה האווירית.

עם זאת, ההפלות של טילי הפטריוט ב-13 במאי תפסו כנראה את הרוסים בהפתעה ואילצו אותם לחשב מחדש את מסלול התקיפות האוויריות שלהם על אוקראינה. 

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונה: ויקיפדיה