ישראל- ילד הכאפות של המזרח התיכון? דעה

השביעי באוקטובר 2023, ישראל חוטפת את אחת המכות הקשות בתולדותיה. ממשלת ישראל מכריזה באופן כמעט מיידי מלחמה על ארגון החמאס. מטרת המלחמה: עקירת חמאס מהשורש. השמדת הנגע הסרטני שהתפשט אפילו אל מעבר לגבול המזויף שנקרא “המכשול התת קרקעי”. נקמה חד משמעית בטבח הנוראי שנעשה כאילו מדובר היה בשטעטל שאליו פלשו פורעים. הוכחה שעם ישראל – לא מתעסקים.

יום לאחר מכן, לאחר שהבינו את כמות הגופות, חלחלה הבנה נוספת – ישנם מאות חטופים ברצועת עזה. נוספה מטרה נוספת, שתהפוך במשך הזמן למטרה שעלולה לנגוד את המטרה הראשונית: שחרור כל החטופים.

24 בנובמבר 2023. חודש וחצי עבר מאז תחילת המלחמה. ישראל סופגת מתקפות מצד חיזבאללה כבר מאז תחילת המלחמה. החות’ים מציקים למפוני העוטף באילת. הצבא מכבה מנועים. הפסקת אש.

 

צריך להבין, המלחמה הזו היא אינה מלחמה בין החמאס לבין ישראל בלבד. מדובר במלחמה שתקבע את עתידה של מדינת ישראל ואת עתיד המזרח התיכון כולו, וצריך להבין את הדבר הבא: בכל יום שעובר, יורדת קרנה של ישראל בעיני המדינות השכנות – ונחשפת הבטן הרכה של מדינת היהודים.

צריך להבין – גם עם טייסות הF35 שלנו, מלאי הטילים המשובח, צבאנו הגדול, המצויד והמאומן – אנחנו נראים כילדי הכאפות של המזרח התיכון. אם משהו כזה היה קורה לאחת מהמדינות השכנות, אם אפילו עשירית ממה שעשו לנו היה קורה למצרים למשל, רצועת עזה הייתה מושמדת באש הגיהנום, ולא היה אכפת לא-סיסי כמה אזרחים נחטפו וכמה ילדים עזתים ישרפו. כאשר אנחנו הסכמנו לעצור את המלחמה לשבוע שלם, האויבים רק קיבלו עוד יותר תיאבון. פסטיבל החטופים ששבים אל ביתם נותן לחמאס עוד כוח בהמשך המשא ומתן. מבחינתם, שחרור האמהות, הזקנות והילדים הוא הרצוי. שחרורם של הגברים והחיילים לא צפוי להיות קל כל כך. חיזבאללה מחכים ליום שבו נוריד כונונת – וכמה זמן נוכל לשמור על סד”כ של 360 אלף חיילי מילואים?

 

צריך להבין: הסכמי אברהם נחתמו בשל פחד המפרציות מאיראן ורצון להתקרב לכוח הצבאי המשמעותי במזרח התיכון. מלחמת חרבות ברזל עלולה לדחוף אותן אל זרועותיה של קטאר שהיא חמאס בתחפושת נוצצת, וקטאר היא גם איראן.

מדובר במלחמת קיום. אם אנו לא נתפשים ככוח מאיים שאסור להתעסק איתו במזרח התיכון – הדבר עלול להקריס את כל הסכמי השלום שעליהם חתמנו ולהוביל למלחמה נוראית כפי שאף פעם לא ראינו.

יש לסיים את הפסקת האש. יש לקוות שנוכל לחזור ולהתמיד בהשמדת החמאס. יש לטפל בחיזבאללה בהקדם ולהעיף אותם אל מעבר לליטאני. פחות מכך – ומדינת ישראל יכולה להתחיל לחשב את קיצה לאחור.

תמונה

קרדיט: ערוץ אינטליניוז – דון קורליאון       קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות