מיליציות עיראקיות, במקביל לעזה,הפסיקו התקפותיהן נגד כוחות אמריקאים

פלגים עיראקים הנאמנים לאיראן הפסיקו את ההתקפות נגד כוחות אמריקאים בסוריה ובעיראק. זה קרה במקביל לתחילתה של הפסקת האש בין חמאס לישראל ברצועת עזה.

העיתון “א-שרק אל-אווסט” אמר כי בסביבת הפלגים העיראקים הנאמנים לאיראן בעיראק הדליפו מידע על מחויבותם להפוגה.

היא ציינה כי ההחלטה באה “בהוראת איראן”, מה שמרמז שההסכם, שלא הוכרז רשמית, לא יופר, מבלי לשלול אפשרות של פריצת “משמעת” במהלך הימים הקרובים עקב חילוקי דעות בין הצדדים במה שמכונה “ההתנגדות העיראקית”.

 

מקורות עיראקים המעורים בדיונים בין מפקדי הפלגים אישרו כי התקפות מזוינות נגד אינטרסים אמריקנים יתחדשו מיד לאחר תום ההפוגה. עם זאת, ישנם לפחות שתי מיליציות, שהן ככל הנראה “אל-נוג’בה” ו”קטאיב חיזבאללה” המסרבות להתחייב לכך, והן עשויות לעשות משהו.

דובר “גדודי חיזבאללה” העיראקים, ג’עפר אל-חוסייני, הודיע ​​בהצהרה קצרה, “ההתנגדות האסלאמית בעיראק עוקבת אחר התנהגות האויב האמריקני בעיראק ובסוריה”.

לפני מספר ימים אמרו מקורות מקומיים בנפת דיר א-זור שבמזרח סוריה: כוחות הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית. הגיבו להפצצה על בסיס “קוניקו” האמריקאי, שבוצע על ידי פלגים עיראקים.

 

המקורות הוסיפו כי הקואליציה תקפה אתרים של קבוצות חמושות המזוהות עם משמרות המהפכה האיראניים באזור הכפרי של דיר א-זור.

פלגים עיראקים הודיעו כי תקפו את הבסיס הצבאי האמריקני בשדה “קוניקו” במזרח סוריה, בטילים, שלדבריהם “פגעו ישירות במטרותיהם”.

הפלגים הוסיפו כי התקיפה באה בתגובה ל”פשעים” שביצעה ישראל בעזה.

ביום חמישי האחרון, פלגים חמושים עיראקים הנאמנים לאיראן תקפו בסיס של צבא ארה”ב בנמל התעופה ארביל בצפון עיראק באמצעות מל”ט מתאבד.

הפלגים המשתייכים למה שנקרא “ההתנגדות האסלאמית בעיראק” אמרו עוד שהם תקפו את הבסיס “ישירות”.

בסיסים אמריקאים בעיראק היו נתונים לתקיפות, והכוחות האמריקנים הגיבו בהפצצת אתרים במחוז העיראקי בבל, מה שעורר גינוי נרחב בעיראק ודרישות להרחקת כוחות ארה”ב מהמדינה.

הקואליציה הבינלאומית מכוונת לאתרי מיליציות איראניות בדיר א-זור

קרדיט: נדאא פוסט   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות