ישראל- ה”דיפ סטייט” בשיא עליבותו. דעה

הפרסומים השונים אודות התנהלות אמ”ן ומערכת הביטחון לפני טבח שמחת תורה, חושפים בפנינו את עומק ה’דיפ סטייט’ שקיים במערכת הביטחון, מגובה בתקשורת מגוייסת, איומים בפיטורים נגד דרג השטח, והסכמה להיכנס לאזורי סיכון לצרכים פוליטיים, ממש כפי שעשו אותם אנשים השנה בתחום הכלת ועידוד הסרבנות – כפוליטיקאים על מדים.

הם שבויים כל כך עמוק בקונספציית שמאל, לכן כל נבחר ציבור מהימין שרק היה מנסה לאתגר קצת את החשיבה, היה עובר לינץ’ תקשורתי שהוא נגד גורמי ה”מקצוע”, כביכול.

נסו להיזכר כמה פעמים שמעתם בתקשורת את המשפט: “כל גורמי הביטחון המליצו…” – זה לב הבעיה.
איך ייתכן שכולם תמימי דעים וחושבים אותו דבר, למרות כשלונות חוזרים ונשנים במשך השנים כמו באוסלו, בגירוש, בלבנון השניה, בסרבנות ובהכלת האויב בעזה? מי באמת מסוגל לפעול ולהנחות נגד *כל* גורמי הביטחון, כאשר לנגד עיניו ועדת החקירה שתצלוב אותו כיצד הוא התנהל בניגוד לעמדת מערכת הביטחון שמשדרת שמי שמאתגר אותה פוגע כביכול בביטחון ישראל?

החטא של “מחנה הימין” ובעיקר של ראש הממשלה נתניהו, כמי שעמד בראשו כל השנים הללו, הוא בכך שבמשך כל שנות “שלטון הימין” נמנע מטיפול בסוגיה הזו, לאתגר את המערכת ולטפל בה, עד שלצערנו זה התפוצץ לנו בפנים.

נזכיר, כי מימיה הראשונים של הממשלה, זעקנו כי אין ממשלת ימין בלא שר ביטחון לימין, שיטפל במערכת החולה שתחת סמכותו, הפועלת עצמאית כפי שהיא רגילה לעשות כבר 30 שנה לפחות.

הימין נשאר מאוחד, ולא צולב את המנהיגים שלו בעת מלחמה, אבל לאחר המלחמה הוא יבוא חשבון עם כל מי שצריך. אך עיקר הטיפול המחויב יהיה באותו דיפ-סטייט, כרפורמה מקיפה במערכת הביטחון, בדיוק כפי שכולם כבר הבינו שצריך לעשות במערכת המשפט, ואף יותר: כי חיים של אלפים ורבבות מוטלים על הכף.

לשם כך יצטרך לקום כאן דור חדש של מנהיגים שיכריז על תיקון עמוק וניקוי אורוות במערכת הביטחון, וגם יבצע ללא מורא.

The Twitter Files: The deep state connection | Social Media | Al Jazeera

קרדיט: ערוץ הטלגרם תורת לחימה     קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות- אלגזירה