ישראל ומאסק הגיעו להסכמה בנוגע לשימוש ב”סטארלינק” בעזה

ישראל אמרה ביום שני כי היא הסכימה עקרונית עם המיליארדר האמריקאי אילון מאסק להשתמש בשירות התקשורת Starlink של חברת SpaceX שלו ברצועת עזה.

ההודעה מגיעה במהלך ביקורו של מאסק בישראל ביום שני, שנערך בזמן הפוגה במלחמה עם חמאס.

מלשכתו של מאסק טרם נמסרה תגובה בנוגע לביקור.

ראוי לציין כי מערכת Starlink מספקת שירות אינטרנט באמצעות לוויין, ודורשת מכשירים מיוחדים לקליטת האות ולשידורו, דבר שאינו זמין ברצועת עזה.

נשיא ישראל, יצחק הרצוג נפגש עם מאסק. מלשכתו של הרצוג נמסר כי קרובי משפחה של בני ערובה המוחזקים בידי חמאס בעזה הצטרפו לפגישה, והנשיא הישראלי ומאסק דונו ב”צורך לנקוט בפעולה כדי להתמודד עם העלייה באנטישמיות ברשת”.

 

מלשכת נתניהו נמסר כי גם הוא נפגש עם מאסק ביום שני ודן איתו בהיבטים הביטחוניים של בינה מלאכותית וקיים דיון מקוון בשידור חי שלו.

נתניהו נפגש עם מאסק בקליפורניה ב-18 בספטמבר, ודחק בו למצוא איזון בין הגנה על חופש הביטוי ומאבק בביטויי שנאה לאחר שבועות של מחלוקת על תוכן אנטישמי בפלטפורמת X.

עם התגברות המלחמה שעוררה מתקפת חמאס בדרום ישראל, מאסק הציע בחודש שעבר להשתמש ב-Starlink כדי לתמוך בקשרי תקשורת עם “ארגוני סיוע מוכרים בינלאומיים”  על רקע ניתוק חשמל, אינטרנט ותקשורת ברצועת עזה.

שר התקשורת הישראלי, שלמה קראי, אמר אז: “חמאס ינצל את סטארלינק לפעולות טרור”.

 

אבל בתפנית חדשה, השר אמר ביום שני כי ישראל ומאסק הגיעו להסכמה עקרונית לפיה “לא ניתן להפעיל יחידות לוויין של Starlink בישראל אלא באישור משרד התקשורת הישראלי, כולל רצועת עזה”.

בפוסט ב-X המופנה למאסק, אמר קראי כי הוא מקווה שהביקור בישראל יהווה “נקודת מוצא למאמצים עתידיים, כמו גם חיזוק הקשר עם העם היהודי וערכים משותפים עם העולם כולו”.

מאסק אמר לפני כן כי הוא נגד אנטישמיות ונגד כל דבר ש”מקדם שנאה וסכסוך”, והדגיש כי פלטפורמת X אינה מקדמת דברי שנאה.

האנטישמיות והאיסלאמופוביה גברו ברחבי העולם, כולל במהלך שבעת השבועות של מלחמה בין ישראל לחמאס. הפוגה זמנית בין ישראל לחמאס איפשרה שיחרורם של כמה בני ערובה בעזה ומספר מחבלים פלסטינים המוחזקים בידי ישראל.

 

ארגונים יהודיים דיווחו על עלייה בפעולות האנטישמיות במספר מדינות מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס.

המלחמה פרצה בין ישראל לחמאס לאחר מתקפת פתע על אתרים צבאיים וישובים הסמוכים לרצועת עזה, שהובילה להרג של 1,200 בני אדם, רובם אזרחים, בהם נשים וילדים, ו-239 בני אדם נחטפו, לפי הרשויות הישראליות.

ישראל הגיבה בהפצצות אוויריות, ימיות וקרקעיות אינטנסיביות על רצועת עזה הנצורה, ולאחריה מבצע קרקעי, שנפסק עם תחילת ההפוגה ביום שישי. מניין ההרוגים בעזה הגיע ל-14,854 בני אדם, בהם 6,150 ילדים ויותר מ-4,000 נשים, בנוסף לפציעתם של כ-36,000 בני אדם,וקרוב ל-7,000 נעדרים, לפי רשויות חמאס.

ביום שישי החל יישום הפסקת אש זמנית למשך ארבעה ימים, במהלכה משחררת ישראל 3 אסירים פלסטינים בתמורה לשחרור החטופים על ידי חמאס בעזה. שלושה חילופים אף הושלמו בהצלחה.

When and where to watch Starlink satellites in Corpus Christi | kiiitv.com

קרדיט : אלחורה    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות