בכיר אמריקאי בנושא התקיפות: “יש אורות אדומים מהבהבים בכל מקום”

גורם רשמי בצבא ארה”ב אישר היום, יום שלישי, 24 באוקטובר, כי משרד ההגנה השיג מידע מודיעיני המצביע על כך שמיליציות הנתמכות על ידי איראן ברחבי המזרח התיכון יבצעו התקפות נוספות על בסיסים צבאיים אזוריים של ארה”ב.

על פי CNN, הבכיר, שסירב להיחשף, דיווח כי יש “אורות אדומים מהבהבים בכל מקום”.

הגורם האמריקני הוסיף כי איראן מסתפקת היום רק בעידוד קבוצות חמושות ולא נכנסה להנחיות פרטניות.

אתמול אמר פיקוד מרכז ארה”ב כי כוחותיו השמידו שתי כטב”מים שהתקרבו אליהם באזור הדרומי של סוריה, והוסיף כי לא היו נפגעים בקרב כוחותיו או נזק לאחר הפלת שני הכטב”מים.

ביום שני הודיעו “פלגי ההתנגדות האסלאמית” בעיראק כי תקפו את בסיס אל-תנף האמריקני בסוריה באמצעות שני מל”טים (מתאבדים).

המיליציות אמרו כי הם תקפו את בסיסי הקואליציה הבינלאומית באזורי רוקבן ואל-תנף, וכן אישרו כי יפרסמו קטעי וידאו מהמבצע שביצעו שני כלי הטיס.

דובר צבא סוריה החופשית אמר לתיקשורת כי אזור אל-תנף הותקף היום על ידי שני מל”טים, והוסיף כי כוחות היבשה של הקואליציה הפילו מל”ט לפני שהגיע ליעדו, ומל”ט נוסף נפל באזור סמוך למחנה רוקבן לפני שהצליח להגיע ליעדו.

במהלך השבוע האחרון, בסיס הקואליציה הבינלאומית באזור אל-תנף היה נתון להתקפות של מל”טים השייכים למיליציות עיראקיות המזוהות עם איראן.

אל-תנף ממוקם במשולש הגבולות בין סוריה, עיראק וירדן, וגם על הכביש המהיר בין דמשק לבגדד. הוא נחשב לאחד הבסיסים הצבאיים הבולטים של ארצות הברית בסוריה, ומפקדי צבא בכירים ביקרו בו בעבר.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות