בכיר ישראלי לעיתון סעודי: הסיבות לעיכוב הכניסה הקרקעית לרצועת עזה

גורם צבאי בכיר חשף בפני אתר החדשות הסעודי "אילאף" את הסיבות לעיכוב הכניסה הקרקעית לרצועת עזה – לדבריו, מדינות בעלות הברית, ובראשן ארצות הברית – תומכות לחלוטין בכניסה הקרקעית. מלבד זאת, ישנן הנחיות (מטעם המדינות) ואזהרות בנוגע לחפים מפשע, לאואלוסייה ועל הצורך לספק ולפתוח את המסדרון ההומניטרי.

לדבריו של הבכיר, אחת מהסיבות לעיכוב הכניסה הקרקעית היא הרצון הישראלי לחסל כמה שיותר פעילי ואנשי הזרוע הצבאית של חמאס וכן לתקוף מהאוויר מפקדות, נקודות תצפית ומשגרי רקטות. כך שלא יהיו מכשולים בפני הכוחות שיכנסו לרצועה.

הסיבה השניה לדבריו של הבכיר, היא לתת לאוכלוסיית עזה ולאזרחים יותר זמן לנוע מצפון לדרום הרצועה ולפנות את השטחים המיושבים שארגון הטרור חמאס משתמש בהם עבורו והופך את התושבים באזור למגנים אנושיים.

הבכיר העלה בפני האתר סיבה נוספת והצביע על כך שישראל מנצלת את הזמן עד הכניסה בכדי להכשיר את הכוחות יותר ויותר. לדבריו, כל מתחמי האימונים בישראל עדים לנוכוחות אינטנסיבית של חיילים מתאמנים, במקביל לזרימה של הנשק וציוד שישמשו את ישראל בכניסה הקרקעית.
בנוסף, במקביל לתקיפות חיל האוויר, פועלים כוחות הנדסה וכוחות נוספים על הסדרים להקמת אזור חיץ באזור הגבול טרם הכניסה הקרקעית במטרה להבטיח את הישרדותו של אותו האזור גם לאחר סיום במלחמה והשגת מטרותיה, שהן לשים קץ ליכולת הצבאית של חמאס ולמוטט את שלטונו (לשון האתר הסעודי).

לדבריו של הבכיר, סיבה נוספת היא נושא הרוחות ותנאי הים הנוכחיים. הוא טען כי התנאים אינם מתאימים לתמיכה בכוחות וכי בעתיד ישתפרו התנאים הימיים וכך יהיו כולם טובים יחדיו עבור הכוחות שיכנסו קרקעית לרצועת עזה.

Israel-Palestine War: Drone footage shows massive destruction in Gaza as  Israeli strikes continue - YouTube

קרדיט: ערוץ הטלגרם אינטליניוז   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות