נחשפו סוללות הגנ”א BARAK-MX שישראל סיפקה לאחרונה למרוקו

מרוקו קיבלה רשמית את מערכת ההגנה האווירית ארוכת הטווח BARAK-MX מישראל. המערכת הופיעה באותם צבעי הסוואה כמו משגרי ה-PULS שקיבלה גם מרוקו מישראל.

מסמכים אמריקאים שהודלפו חשפו מוקדם יותר כי מערכת ההגנה האווירית ארוכת הטווח מתוצרת ישראלית ברק-MX תימסר למרוקו באמצע 2023. מערכת זו מסוגלת להפיל כל מטוס או טיל בטווח של 150 קילומטרים.

בעבר נחתם חוזה בשווי של כ-500 מיליון דולר לאספקת מערכת זו למרוקו.

מרכז הפיקוד והבקרה של סוללת ההגנה האווירית ברק MX בתותחנים המלכותיים הופיע בעלון קידום למערכת של היצרנית “התעשייה האווירית לישראל”.

באופן רשמי, מרוקו מקבלת את מערכת ההגנה האווירית ארוכת הטווח BARAK-MX (תמונות)

 

כך, מרוקו, בסיוע ישראל, פורסת מערכת הגנה נגד טילים שיכולה לזהות מטוס ממרחק של 470 קילומטרים ולהפילו במרחק של 150 ק”מ.

ברק-MX היא מערכת הגנה אווירית מתקדמת המספקת פתרון משולב להתמודדות עם איומים אוויריים מרובים בו זמנית ממקורות וטווחים שונים. מערכת זו תומכת בסוגים שונים של מכ”מים .

 

קיימים שלושה סוגים של מיירטים:

• ברק MRAD (עם טווח של עד 35 ק”מ),

• ברק LRAD (70 ק”מ),

• ברק ER (150 ק”מ).

זוהי מערכת ניידת ביותר המאפשרת למפעיל להגן על אזור מסוים מפני איומים מהאוויר. ניתן לפרוס אותו גם על סיפון ספינות, כפי שעשה הצי ההודי עם ברק MX. הוא מלווה גם במכ”מים המסוגלים לזהות מטרות במרחקים של עד 470 קילומטרים.

למרות שהמערכות התקבלו לאחרונה, הרכישה בוצעה בפברואר 2022, במסגרת הסכם שיתוף פעולה ביטחוני אסטרטגי שנחתם ב-2021 בין ישראל לרבאט, הסכם היסטורי לשני הצדדים המאפשר למרוקו גישה לנשק היי-טק מתוצרת ישראל.

הודות להסכם אסטרטגי זה, השיגה מרוקו גישה לטכנולוגיה כמו מל”טים “הרון” ו”הרמס 900″ או מל”טים מתאבדים מדגם “הארופ” וטילי הנ”ט “ספייק”.

קרדיט: דפנס ערביכ