איראן איבדה את אחד ממשתפי הפעולה המרכזיים שלה בארה”ב- רוברט מאלי

הפוליטיקאי האמריקאי והאחראי הראשי לאזור המזרח התיכון בממשלו של נשיא ארה”ב לשעבר אובמה, רוברט מאלי, היה נתון לחקירות של משרד החקירות האמריקאי (FBI).

לפי CNN , מאלי היה ידוע בנטיה החזקה שלו כלפי איראן גם כאשר חזר לעבודה פוליטית בממשל של נשיא ארה”ב הנוכחי ג’ו ביידן.

מאלי מונה לשליח המיוחד לאיראן ואחראי ישיר למשא ומתן עם איראן בנוגע לחידוש מחויבותה להסכם הגרעין שנחתם ב-2015 והנשיא טראמפ פרש ממנה. 

הסיווג הביטחוני שלו, המעניק לו גישה לסודות מדינה, הושעה לפני זמן מה. הוא נמצא כעת בחקירה על ידי הבולשת הפדרלית (FBI), וסגנו קיבל את תפקידו הרשמי במקומו.

מאלי נחשב לסנדק של העסקה עם איראן בארצות הברית ולאדריכל שלה, והאיש שתרם לנפילת העיר חאלב בסוריה במטרה לגרום להצלחת עסקת  הגרעין עם איראן.

הסיווג הביטחוני שלו נמצא בבדיקה והוא מצפה שהחקירה תסתיים “בתוצאה טובה ובקרוב”.

הוא הוסיף, “הודיעו לי שהסיווג הביטחוני שלי נמצא בבדיקה. לא קיבלתי מידע אחר, אבל אני מצפה שהחקירה תסתיים טוב ובקרוב. בינתיים אני בחופשה”, אישר את הציוץ לכתב מרשת החדשות Axios.

מאט מילר, דובר  מחלקת המדינה האמריקאית  , אמר שהשליח  המיוחד של ארה”ב לאיראן,  רוברט מאלי, “בחופשה” וכי אברם באלי מחליף אותו.

“רוב מאלי בחופשה”, אמר מאט מילר במייל לרויטרס. אברם באלי משמש כשליח המיוחד של הסוכנות לאיראן ומוביל את עבודת המשרד בנושא זה. הוא לא פירט את סיבת יציאתו לחופשה או את משכה.

 מאלי  מונה גם כשליח מיוחד לאיראן בינואר 2021. מאלי מילא תפקיד מרכזי במאמצים הכושלים של נשיא ארה”ב לשעבר ביל קלינטון להגיע להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים בשנת 2000 והסכם הגרעין עם איראן בשנת 2015.

 

מי הוא רוברט מאלי?

רוברט  מאלי (נולד ב-1963) הוא עורך דין אמריקאי, אנליסט פוליטי ומומחה ליישוב סכסוכים.

הוא היה מנהל התוכנית למזרח התיכון וצפון אפריקה בקבוצת המשבר הבינלאומית בארה”ב.

הוא גם היה עוזרו של היועצת לביטחון לאומי סנדי פרקר (1996-1998). ומנהל המחלקה לדמוקרטיה, זכויות אדם ועניינים הומניטריים במועצה לביטחון לאומי (1994-1996). 

روبرت مالى.. أمريكى من أصول مصرية ضمن "إدارة بايدن".. إنفوجراف - اليوم  السابع

קרדיט: נידאא’ פוסט