האסטרטגייה של ארה"ב בלחימה באימפריית הסמים של הנשיא אסד

וושינגטון אימצה אסטרטגיה חדשה בת ארבע נקודות במאמציה להילחם בסחר בסם הקפטגון הקשור למשטר אסד.

משרד החוץ האמריקאי מעריך שהאסטרטגיה משקפת את המחויבות האיתנה של ארצות הברית להגביל את הסחר בסמים ולהילחם בפעילויות בלתי חוקיות הקשורות אליו.

ארבע הנקודות הכלולות באסטרטגיה הן:

*- תמיכה דיפלומטית ומודיעינית – ממשלת ארה"ב תספק תמיכה דיפלומטית ומודיעינית לחקירות משפטיות הקשורות לסחר בסם הקפטגון במזרח התיכון, במטרה לזהות אנשים העוסקים בפעילות בלתי חוקית זאת ורשתות הקשורות לקפטגון. לסחר בסמים, ומניעת זרימת כספים המעורבים בפעילויות אלו.

*- הנקודה השנייה היא הסנקציות הכלכליות, במטרה לחסום את הסחר בסם הקפטגון ולמנוע ממשטר אסד ומארגוני טרור להשתמש במערכת הפיננסית האמריקאית להלבנת הכנסות מסמים.

*- הנקודה השלישית קשורה לסיוע והכשרת אנשים העוסקים במלחמה בסמים למדינות שותפות, להגברת יכולתן של מדינות אלו להילחם בסחר סם הקפטגון. סיוע זה כולל חיזוק יכולות כוחות הביטחון והאכיפה של ירדן ולבנון וחיזוק שיתוף הפעולה איתם בהקשר זה.

*- באשר לנקודה הרביעית, מדובר במגעים דיפלומטיים עם בריטניה, אירופה, משרד השליח המיוחד של האו"ם לסוריה ושותפים נוספים באזור, כדי להפעיל לחץ על משטר אסד, וזאת במסגרת המאמצים המשותפים לחיזוק שיתוף הפעולה הבינלאומי במאבק בסמים.

בסוף השנה שעברה אישר הקונגרס האמריקני, במסגרת הצעת חוק תקציב ההגנה הלאומית לשנת הכספים הבאה 2023, הצעת חוק למאבק בייצור ובסחר בסם הקפטגון בסוריה על ידי משטר אסד, לאחר שזו אושרה קודם לכן על ידי בית הנבחרים האמריקני.

קרדיט: בלדי ניוז