עיתונאי בריטי: פוטין מאמין שבשאר אלאסד הוא טיפש ומעדיף לפנות לעוזריו

עיתונאי שעובד בעיתון הבריטי “הטלגרף” חשף שראש סוכנות ביון ערבית לשעבר אמר לו שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין מאמין שבשאר אלאסד הוא “טיפש מוחלט”, ולעתים קרובות כשהם נפגשים, פוטין מתעלם ממנו ומדבר רק עם הבכירים המתלווים אליו. 

העיתונאי הבריטי ג’ון קוקלין אישר, בספרו ששמו “אל-אסד: ניצחון העריצות”, כי פוטין אינו מקדיש תשומת לב רבה לרודן, בשאר אל-אסד, למרות פריסת כוחותיו בסוריה שמיועדים להשאיר את אל-אסד בשלטון. ולהגן על שני בסיסים צבאיים רוסיים בסוריה.

קוקלין ציטט ראש מודיעין ערבי, שלא ציין את שמו, שפוטין סבור שאסד הוא “טיפש”, ולכן הוא נהג לפנות ולדבר עם הגורמים שהשתתפו בפגישות איתו והתעלם ממנו לחלוטין רוב הזמן.

קופלין הדגיש כי במהלך ארבעת העשורים האחרונים בהם סיקר מלחמות ברחבי העולם, הוא מעולם לא התמודד עם סכסוך אכזרי יותר ממה שקרה בסוריה, והצביע על מעורבותו של “בשאר אל-אסד” בזוועות לא אנושיות נגד הסורים, וששמו יצטרף לשורות המנהיגים הפושעים והרוצחים הגדולים ביותר בתולדות העולם כמו היטלר, סטלין ואחרים. 

קרדיט: אוריינט נט

 

הכתב ציין שהאירוניה המוזרה היא שכאשר אסד הפך לנשיא סוריה, הוא התקבל בברכה על ידי מדינות המערב בהתחלה, כי הם האמינו שהוא יתקן ויסיים עשרות שנים של ברבריות בהנהגת אביו (חפז אל-אסד) למרות האזהרות שהם קיבלו על נטיותיו העוינות של בשאר. 

הוא הוסיף כי בשאר אל-אסד חוזר כעת על מה שאמר ביסמרק: “אנשים מסתכלים על הידיים שלי ועל כפפות הקטיפה, אבל הם טועים מאוד, כי אם אני אוריד אותם, הם יראו אגרוף ברזל”.

קולין הוסיף שיד הברזל הזה לא איחרה להופיע, כשהחל לבצע מעשי אלימות רחבי היקף נגד העם הסורי.

קרדיט: אוריינט נט