ארה”ב: פרוייקט הפיכת מסוק בלאק הוק לכלי טייס בלתי מאוייש נכנס לשלב המעשי

סיקורסקי, חברה בת של לוקהיד מרטין, קיבלה 6 מיליון דולר מהסוכנות לפרויקטי מחקר מתקדמים של משרד ההגנה האמריקאי (DARPA) כדי להתקין את מערכת הנהיגה האוטונומית המתקדמת ALIAS/MATRIX על מסוק הניסוי UH-60M Black Hawk של ​​צבא ארה”ב .

כלי הטייס המשודרג, ששמו MX, יאפשר לפיקוד פיתוח יכולות לחימה של צבא ארה”ב (DEVCOM) לבחון ולהעריך יכולות נהיגה אוטונומית החל מפעולות של טייס יחיד ועד לטיסות בלתי מאוישות לחלוטין.

“כלי טיס אוטונומיים יפחיתו את עומס העבודה על הטייס, ישפרו משמעותית את בטיחות הטיסה ויעניקו למפקדים בעת קרב את הגמישות לבצע משימות מורכבות בשדה קרב כאוטי ואינטנסיבי, ביום או בלילה, בכל תנאי מזג האוויר”, אמר ריץ’ בנטון, סגן נשיא סיקורסקי. . בנטון הדגיש כי שדרוג זה יסייע להבטיח שמסוקי בלאק הוק יישארו בשימוש למרות שתוכננו במקור בשנות ה-70, ויספק יתרונות ארוכי טווח לתעופה של צבא ארה”ב.

 

MATRIX היא החלק המרכזי של תוכנית ה-In-Cockpit Automation System (ALIAS) של הסוכנות לפרוייקטי מחקר מתקדמים של Defense Advanced Research, אשר נועדה לשפר את בטיחות הטייס והצלחת המשימה בסיכון גבוה.

בשנת 2020, סיקורסקי הוסיפה ל-MX בקרות טיסה על ידי חוט ( ON WIRE), ויצרה העתק כמעט מדויק של ה-UH-60A Black Hawk, המשמש כמעבדת הטיסה של החברה לבדיקת מערכות טיסה אוטונומיות.

תוכנית ALIAS שואפת לאפשר למסוקים לבצע משימות מורכבות באופן אוטונומי, ולאפשר פעולות בסביבות צפופות ומגוונות. לאחר שתשולב במסוק ה-MX בשנת 2025, המערכת תספק ל-DEVCOM פלטפורמה להערכת חבילות חיישנים שונות ויישומי אוטונומיה, תוך שיפור המודעות למצב ובטיחות.

 

בהדגמה ביולי 2024, סיקורסקי והסוכנות לפרויקטי מחקר מתקדמים של משרד ההגנה הדגימו את ה-Black Hawk המוסב בפני בכירים בצבא ובמשרד ההגנה של ארה”ב. היכולות האוטונומיות של המסוק מודגמות באמצעות פקודות משימה פשוטות המשודרות מטאבלט, בין אם המפעיל נמצא על הקרקע או בתא הטייס. הדגמות אלו באו בעקבות בדיקות מוצלחות בפרויקט “התכנסות 2022”, שבו המסוק ביצע משימות אספקת מטען אוטונומית.

קרדיט” ערביכ דפנס     קרדיט לתמונות: סיקורסקי