סוריה: למעלה מ-300 אלף איש חצו מלבנון בגלל המלחמה עם ישראל

מחלקת ההגירה והדרכונים של הסורי העריכה כי מספר הפליטים הלבנונים בסוריה הגיע ליותר מ-82,000 פליטים לבנונים ולמעלה מ-226,000 חוזרים סורים.

ההערכות של המשטר הגיעו עם כניסתם של כ-3,000 פליטים לבנונים וכ-5,700 חוזרים סורים היום, יום ראשון, 6 באוקטובר, ועלא אלשייח’, חבר המשרד המנהל באזור הכפרי של דמשק, הודיע ​​על מספרים חדשים.

בשיחה עם אתר תקשורת פרו-סורי של המשטר ביום ראשון, נאמר כי מספר המגיעים ממעבר הגבול “ג’יידת יאבוס” הגיע ל-194,759 איש, כולל 153,973 סורים ו-40,786 פליטים לבנונים, מאז 23 בספטמבר.

בעוד שהמינהל האוטונומי של צפון ומזרח סוריה דיווח, באמצעות תא המשבר האחראי לענייני המגיעים מלבנון, כי סך הכניסות לאזורים שבשליטת SDF הגיע ל-17,558 בני אדם, בהם 46 פליטים לבנונים.

אתר החדשות א שרק אל-אווסט דיווח על סיבלם של השבים במהלך תנועה בין אזורים בשליטת המשטר ו-SDF, במיוחד במעבר טבקה המקשר בין שני הצדדים בצפון מזרח סוריה.

האתר אישר כי מאות משפחות עקורים, מלוות בנשים וילדים, מתרכזים על המדרכות והכבישים הראשיים, או בתוך מכוניות עמוסות מזוודות וכמה חפצים שנאספו בחיפזון לאחר ימים שעברו במסע מפרך ומייגע, בחציית עשרות מחסומים ביטחוניים וחציית גבול סוריה-לבנון המתוח.

ראש משרד הארגון הבינלאומי להגירה בלבנון, מתיו לוצ’יאנו, דיווח ביום שישי על ההסלמה בעוצמת הסכסוך האזורי, וציין כי כ-235,000 בני אדם חצו את גבול לבנון לסוריה בדרך היבשה במהלך התקופה שבין ה-21 בספטמבר ל-3 באוקטובר.

לוצ’יאנו הצהיר כי היציאה ההמונית הזו כללה כ-82,000 לבנונים ו-152,000 סורים, מה שמשקף את חומרת המתיחות האזורית ההולכת וגוברת ואי היציבות הגוברת באזור.

בגבול סוריה-לבנון עדים ליציאה גדולה מלבנון לסוריה, במקביל להסלמה של התקיפות הישראליות על אתרים שבשליטת חיזבאללה, שהתמקדו בדרום לבנון ולאחרונה התרחבו עד לאזור הגבול בבקאע עם סוריה.

UNHCR: As crisis deepens in Lebanon, more flee to Syria and beyond to escape bombs | UNHCR

קרדיט: בלדי ניוז     קרדיט לתמונות: סוכנות האו”ם לפליטים