מצרים מקבלת איתותים חיוביים גם מישראל להארכת הפסקת האש בעזה

מצרים הביעה את אופטימיותה כי ניתן להאריך את הפסקת האש השברירית בין ישראל לחמאס ברצועת עזה, בתיווך קטאר וארצות הברית, ביום או ביומיים נוספים, ולאפשר שחרור של בני ערובה ואסירים נוספים משני הצדדים. מצרים מסרה כי היא מקיימת שיחות אינטנסיביות עם כל הצדדים כדי להגיע להסכם בעניין זה.

 

דיא רשוואן, ראש שירות המידע הלאומי, אמר לסוכנות הידיעות המזרח תיכונית כי מצרים קיבלה איתותים חיוביים מהצד הישראלי והפלסטיני להארכת ההפוגה שהחלה ביום שישי, הקובעת הפסקת הלחימה לארבעה ימים, ושחרור 50 חטופים ישראלים על ידי חמאס בתמורה לשחרור ישראל 150 אסירים פלסטינים והכנסת משלוחי סיוע ודלק לרצועת עזה הנצורה.

רשוואן הוסיף כי מצרים מבקשת להשיג התקדמות במשא ומתן לשיפור התנאים ההומניטריים בעזה, להקל על סבלו של העם הפלסטיני ולהגביר את הסיכויים לחידוש תהליך השלום בין הפלסטינים לישראלים.

בשבת היינו עדים ליישום החלק השני של עסקת החילופים בין ישראל לחמאס, שבה שחררה ישראל 39 אסירים פלסטינים, בתמורה ל-13 עצורים ישראלים. ביום הראשון של ההפוגה החמאס שחרר 13 עצורים של נשים וילדים ישראלים, 10 תאילנדים ופיליפיני אחד, בתמורה לכך שישראל שחררה 39 עצורים של נשים וקטינים.

تغطية خاصة | الهدنة المؤقتة في غزة تدخل يومها الثاني | 2023-11-25 - YouTube

לבנט-סוכנויות      קרדיט לתמונה: אלג'זירה – רשתות חברתיות