התעשייה האווירית חתמה על 2 חוזים למכירת תחמושת משוטטת ארוכת טווח

ב-20 בנובמבר 2023 הודיעה התעשייה האווירית על חתימת שני חוזים בשווי כולל של 145 מיליון דולר עם מדינות שהיא לא ציינה לאספקת תחמושת משוטטת ארוכת טווח. זאת בעקבות כריתת חוזה דומה מוקדם יותר השנה, המעיד על המשך ההתעניינות בתחמושת משוטטת ארוכת הטווח של התעשייה האווירית.

בועז לוי, נשיא ומנכ”ל התעשייה האווירית, התייחס לתועלת המבצעית של התחמושת המשוטטת בשדות הקרב העולמיים השונים, תוך שימת דגש על גמישותם ודיוקם בלחימה. לדברי לוי, ההזמנות האחרונות משקפות את אמון המדינות הללו במשפחת התחמושת המשוטטת של התעשייה האווירית כדי למלא משימות מותאמות אישית.

משפחת התחמושת ארוכת הטווח של התעשייה האווירית מורכבת מהארפי NG, Harop ו-Mini Harpy. ה-Harpy NG, שהוצג בשנות ה-80, החל את קטגוריית נשק התחמושת המשוטטת עם מחפש נגד קרינה (AR) שנועד למשימות איתור מערכות הגנה אווירית של האויב (SEAD). כיום, ה-Harpy NG היא גרסה מתקדמת יותר המסוגלת להתמודד עם מגוון מטרות רדיואקטיביות.

 

 ה-Mini Harpy של התעשיה האווירית ידוע כתחמושת המשוטטת היחידה בעולם המצוידת במחפש משולש – אלקטרו-אופטי, יום-לילה ונגד קרינה (AR). ה-Mini Harpy מתוכנן לפעול באופן אוטונומי לחלוטין או Man in the Loop (MITL) על פלטפורמות יבשתיות או ימיות. 

ה-Mini Harpy, מועבר ומשוגר ממארז סגור הניתן לפריסה על פלטפורמות שונות, מציג הנעה חשמלית שקטה, טוו ארוך יותר וראש הנפץ הגדול ביותר בסוגו. היכולות שלו כוללות פעולות “מעבר לאופק”, עם גמישות באפשרויות עצירה ותקיפה חוזרת. מפרט טכני מרכזי כולל משקל של 40 ק”ג, זמן טיסה רציף של שעתיים, ראש נפץ של 8 ק”ג, טווח פעולה של 100 ק”מ ומהירות תנועה של 101-157 קמ”ש.

מיני הארפי:

התעשייה האווירית חתומה על שני חוזים למכירת תחמושת שוטטת ארוכת טווח ללקוח לא ידוע

קרדיט: ערביכ דפנס     קרדיט לתמונה: תעשיה אווירית לישראל